Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

2.4 w bloku od 2.0 Jak to zrobić ?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Sob 16:30, 10 Gru 2005    Temat postu: 2.4 w bloku od 2.0 Jak to zrobić ?

Dzisiej w godzinach porannych stałem się włascicielem głowicy i układu korbowo tłokowego od silnika C24NE. Chciałbym to wsadzić do bloku od 2.0. I mam związane z tym pytanko czy można to od tak sobie łatwo wsadzić czy trzeba cos przerabiać Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:57, 10 Gru 2005    Temat postu:

wszystko się da.musisz niestety pociąć magistrale olejową żeby korba niezawadzała o nią .następny problem to taki że w bloku 2.0 orginalny tłok wypracował miejsce w którym sie poruszał,pisałeś kiedyś że masz małe ranty więc o tym pisze!! tłok 2.4 ma wyżej umieszczona piaste swożnia tłoka a co za tym idzie tłok dochodzi do tego samego miejsca u góry bloku natomiast schodzi 15mm niżej niż 2.0 i jeśli tak zostawisz to może sie okazać że zamordujesz pierścienie tłokowe lub nawet zniszczysz tłoki!proponuje przechonowac jeśli prug niejest duży lub wsadzićnowe tuleje i czasnąć szlifa do używanych lecz dobrych tłoków jak ja to zrobiłem .pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Sob 19:05, 10 Gru 2005    Temat postu:

globi napisał:
wszystko się da.musisz niestety pociąć magistrale olejową żeby korba niezawadzała o nią .następny problem to taki że w bloku 2.0 orginalny tłok wypracował miejsce w którym sie poruszał,pisałeś kiedyś że masz małe ranty więc o tym pisze!! tłok 2.4 ma wyżej umieszczona piaste swożnia tłoka a co za tym idzie tłok dochodzi do tego samego miejsca u góry bloku natomiast schodzi 15mm niżej niż 2.0 i jeśli tak zostawisz to może sie okazać że zamordujesz pierścienie tłokowe lub nawet zniszczysz tłoki!proponuje przechonowac jeśli prug niejest duży lub wsadzićnowe tuleje i czasnąć szlifa do używanych lecz dobrych tłoków jak ja to zrobiłem .pozdrawiam


Mówiłeś Globi, że Monstermanni ma zdjecia takiej przeróbki magistrali. Więc tu moja prosba do Monstermanni czy mógłby udostępnić te zdjecia Question Z góry wielkie dzieki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Sob 21:24, 10 Gru 2005    Temat postu:

Wszystko masz pod ręką... ale jak się nieche "czterech" liter ruszyć ... to się chłopakom co są 350km od Ciebie... głowe zawraca...
Blok 2.4 i 2.0 stoją sobie w Manta Garage... przyjedz zobaczysz... wytłumaczy się na żywca...pomacasz... jak chcesz to i polizać możesz... a jeśli masz kiepską pamięc to weż ze sobą aparat to se fotki zrobisz... bo jak język umyjesz to nic Ci z tego lizania nie zostanie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Sob 21:26, 10 Gru 2005    Temat postu:

czaroodziej napisał:
Wszystko masz pod ręką... ale jak się nieche "czterech" liter ruszyć ... to się chłopakom co są 350km od Ciebie... głowe zawraca...
Blok 2.4 i 2.0 stoją sobie w Manta Garage... przyjedz zobaczysz... wytłumaczy się na żywca...pomacasz... jak chcesz to i polizać możesz... a jeśli masz kiepską pamięc to weż ze sobą aparat to se fotki zrobisz... bo jak język umyjesz to nic Ci z tego lizania nie zostanie...


Dziekuje za zaproszenie Smile napewno skorzystam. dobrze to zobaczyć na własne oczka Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
monstermanni




Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 14:38, 18 Gru 2005    Temat postu:

mały- Opel Fan napisał:
Więc tu moja prosba do Monstermanni czy mógłby udostępnić te zdjecia Question Z góry wielkie dzieki Smile

...proszę Wink
-oto kilka fotek:
blok 2.4:

a to już 2.0:






Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Nie 15:43, 18 Gru 2005    Temat postu:

troche to ryzykowne podcinac bloki na magistrali olejowej
jaka jest tam grubosc scianki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Nie 17:20, 18 Gru 2005    Temat postu:

B CC napisał:
troche to ryzykowne podcinac bloki na magistrali olejowej
jaka jest tam grubosc scianki?


Po pierwsze to dosyć ciekawe jak sobie z tym poradzono w bloku od 2.4.
A drugie to ze można aż tyle wyciąć Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Nie 21:19, 18 Gru 2005    Temat postu:

mały- Opel Fan napisał:

Po pierwsze to dosyć ciekawe jak sobie z tym poradzono w bloku od 2.4.
A drugie to ze można aż tyle wyciąć Question


Można miałem tak wycinane... zostawiłem blok 2.0 (ten co dzisiaj przed momentem pisałem rozwiercany do nadwymiarowych tłoków) i orginał od 2.4 i zebrali to co zbędne aby był wymagany luzik... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:36, 19 Gru 2005    Temat postu:

ściana tam jest gruba!! mam do pocięcia blok ale musze po niego skoczyć do znajomego bo tam go zostawiłem i wszystko możemy opisać .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Wto 8:53, 20 Gru 2005    Temat postu:

globi napisał:
ściana tam jest gruba!! mam do pocięcia blok ale musze po niego skoczyć do znajomego bo tam go zostawiłem i wszystko możemy opisać .


No nie... tarz jeszcze blok potną... ale marnotrawstwo.... Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Wto 15:27, 20 Gru 2005    Temat postu:

w imie nauki to nawet siebie potną i skany na forum podadzą... Ciekawe co jeszcze przetną, ale tak naprawdę to te przekroje moga wiele wyjaśnić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 14:57, 29 Gru 2005    Temat postu:

Blok 2.0 i graty 2.4- brzmi bardzo ciekawie.
Pytanie- z czego używanego można podpasić ukł. tłokowo- korbowy do takiej modyfikacji? (czy jest rozbieralny- kwestia nowych tłoków).
Czy głowica ze standardowego 2.0 nadaje się, czy może przy jednym grzebaniu ją wymienić, a jeśli tak, to na jaką?
Jaki może być orientacyjny przyrost mocy po takiej modyfikacji?
(o przyroście zużycia paliwa, ani o kasie nie dyskutuję, bo dżentelmenom, ani świrom motoryzacyjnym nie wypada.Mnie możecie zaliczyć do tych ostatnich. Very Happy )
Pozdrawiam serdecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Pią 0:37, 30 Gru 2005    Temat postu:

ROBECKI napisał:
Blok 2.0 i graty 2.4- brzmi bardzo ciekawie.
Pytanie- z czego używanego można podpasić ukł. tłokowo- korbowy do takiej modyfikacji? (czy jest rozbieralny- kwestia nowych tłoków).
Czy głowica ze standardowego 2.0 nadaje się, czy może przy jednym grzebaniu ją wymienić, a jeśli tak, to na jaką?
Jaki może być orientacyjny przyrost mocy po takiej modyfikacji?
(o przyroście zużycia paliwa, ani o kasie nie dyskutuję, bo dżentelmenom, ani świrom motoryzacyjnym nie wypada.Mnie możecie zaliczyć do tych ostatnich. Very Happy )
Pozdrawiam serdecznie.


Ten układ korbowo tłokowy to z silnika C24NE to też cih był montowany w omedze a i frionterze. 2.4 tak jak 2.2 z rekorda to stroker z 2.0. Co do osiągów to dane fabryczne:

1956cm
110km/5400
162Nm/3000

2182cm
115km/4800
182Nm/2800

2410cm
125km/4800
195Nm/2400-2600


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pią 8:02, 30 Gru 2005    Temat postu:

Dzięki za info. 15PS i 30Nm- niewiele, ale zawsze coś.
Przypuszczam, że głowica z 20E może być, ale zastanawiam się, czy w seryjnym 2.4 nie zastosowano zaworów o większej średnicy?

Skoro tłoki schodzą niżej, niż w 20E, czy wykorbienia wału korbowego nie będą tłukły o misę olejową? (o konieczności wybrania materiału przy magistrali olejowej już czytałem).

Czy jest możliwość wymontowania sworzni tłokowych z 2.4 (czy producent przewidział coś takiego). Chodzi mi o to, czy układ tłokowo- korbowy da się rozłożyć na drobne bez niszczenia czegokolwiek.

Pozdrawiam serdecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin