Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

2.4 w bloku od 2.0 Jak to zrobić ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Pią 10:59, 30 Gru 2005    Temat postu:

ROBECKI napisał:
Dzięki za info. 15PS i 30Nm- niewiele, ale zawsze coś.
Przypuszczam, że głowica z 20E może być, ale zastanawiam się, czy w seryjnym 2.4 nie zastosowano zaworów o większej średnicy?

Skoro tłoki schodzą niżej, niż w 20E, czy wykorbienia wału korbowego nie będą tłukły o misę olejową? (o konieczności wybrania materiału przy magistrali olejowej już czytałem).

Czy jest możliwość wymontowania sworzni tłokowych z 2.4 (czy producent przewidział coś takiego). Chodzi mi o to, czy układ tłokowo- korbowy da się rozłożyć na drobne bez niszczenia czegokolwiek.

Pozdrawiam serdecznie.


Jezeli uważasz że moc z 2.4 to mało to dla przykładu moce z 2.0 OHC I DOHC

2.0 8V
115km/5200
170Nm/2600
2.0 16V
136km/5600
185Nm/4000
2.0 16V
150km/6000
196Nm/4600

Jeśli prawie 200Nm dlaciebie to mało to polecam tylko 3.6 lub 4.0 lirmscher'a

Co do zaworków to żeczywiście w głowicach od 2.2 i 2.4 miały 45/40 a w 2.0 42/37

Co do smigania to ludzie posiadający 2.2 zachwalają że fajnie manta z tym silnikem lata.

Co do sworzni w tłokach 2.4 to sie chyba nazywa pływające, Niesą wciskane na ciepło. mają zabezpieczenia które sie zdejmuje i swoznie wychodza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 14:58, 30 Gru 2005    Temat postu:

Wiem, że 16-to zaworowe mają większą moc, chodziło mi o standardową ósemkę. Dzięki za info odnośnie średnicy zaworów w głowicach 2.2 i 2.4.
Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego na 2006 rok.

Robecki.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:12, 31 Gru 2005    Temat postu:

2.4 opelek już zrobił jak bozia przykazał! wszysciutko sie rozbiera ttttaże można zrobić tulejki korbowodowe i obadać swozonki ! może 15km to niedużo ale wiem że manta z nieżle poskładanym silnikiem 2.4 w sprincie z mantą z również świeżym silnikiem 2.0 odchodzi jak od tramwaju ,wiec napoczątek manciażom proponuje objeżdzić taką jednostke w mancie i dopiero dzielić sie wrażeniami.a i teraz jeszcze o spalaniu w trasie na węgry mani 2.4 spaliła ok 7l na 100km a seryjna 2.0 cih ok 8,5 wiec jak widać z małej nadwyżki mocy w stosunku do seri powoduje miłe doznania związane ze zużyciem paliwka.dużo koni nieznaczy dobrze jeszcze czeba umieć to uprowadzić pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Sob 16:05, 31 Gru 2005    Temat postu:

ROBECKI napisał:
Dzięki za info. 15PS i 30Nm- niewiele, ale zawsze coś.
Przypuszczam, że głowica z 20E może być, ale zastanawiam się, czy w seryjnym 2.4 nie zastosowano zaworów o większej średnicy?

Skoro tłoki schodzą niżej, niż w 20E, czy wykorbienia wału korbowego nie będą tłukły o misę olejową? (o konieczności wybrania materiału przy magistrali olejowej już czytałem).

Czy jest możliwość wymontowania sworzni tłokowych z 2.4 (czy producent przewidział coś takiego). Chodzi mi o to, czy układ tłokowo- korbowy da się rozłożyć na drobne bez niszczenia czegokolwiek.

Pozdrawiam serdecznie.


1- zawory - można najczęściej wsadzane są 46/41 a max to 47/42 oczywiście w głowicy 2.2 i 2.4 w głowicach 2.0 max to 46/41
2-miska- nic nie będzie tłukło, wszystko się mieści...
3-rozmontowanie- można jak pisał Opel-fan... plusem układu korbowo-tłokowego 2.4 jest właśnie możliwość rozmontowania korb od tłoków dokładne ich wyważenie spolerowanie itd.

Po obrobieniu głowicy 2.4 zapodaniu tłoków nadwymiarowych (poj. 2.458ccm) zapodaniu wałka 312 Schricka i z kolektorkiem 4-2-1 na wydechu 2" miałem 151ps i 229Nm i to już wystarczyło żeby "objeżdzać" Audi TT 1.8 turbo...
Zgodzę sie z przedmówcami... zapodaj na początek taki silniczek... myślę ze będziesz usatysfakcjonowany... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 18:03, 02 Sty 2006    Temat postu:

Cześć!
Dzięki za wszystkie posty w temacie 2.0 na 2.4.
Powiem szczerze, że ostatnio mojej 20E zaczęło brakować trochę poweru.
Niektóre oszołomy w wyjeżdżonych GTi myślący, że to oni rządzą na drodze zaczęły mnie nudzić, dlatego czytając temat zastanawiałem się, jak taka mała modyfikacja może jeździć, aby tym pseudo- rajdowcom trochę nosa przytrzeć. Stąd ten brak entuzjazmu na 15PS i 30Nm.
Przyzwyczaiłem się, że odkąd poskładałem mantę do kupy, a więc przez parę ostatnich lat moje 20E wystarczało. Ale wiecie, jak jest- od nadmiaru mocy głowa nie boli, dlatego przydałoby się więcej. Oczywiście rozsądna dawka za rozsądną kasę. He, he, wiem, nic za darmo.

Ostatnio mam silniczek 2.2 od takiego starszego gościa, który jeździł spokojnie i mało, aż auto kompletnie zgniło ze starości.
Jeszcze nie wiem, co jest wart, ale jak tylko znajdę odrobinę czasu...
Jak rozbiorę i pooceniam co siedzi w środku zdecyduję, co dalej wymyślić.
Czy bawić się w 2.4, czy odnowić 2.2.
Na razie dzięki Wam Very Happy wiem, co zrobić z głowicą. Oczywiście, że większe zaworki- niech się porządnie wietrzy!

I jeszcze jedno- NAJSERDECZNIEJSZE ŻYCZENIA NA 2006 ROK- NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI!
Pozdrawiam serdecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Pon 21:50, 02 Sty 2006    Temat postu:

Dosc istotna informacja
w katalogach panewki do 2.4 sa identyczne jak do 1.9N maja podobno wszystkie potrzebne otwory itd
wiec mozna smiało zaadoptowac blok od 1.9 do 2.0 no chyba zoe była jakas zmiana magistrali Olejowej podczas produkcji tak jak to miało miejsce przy głowicach 3 i 4 podporowych ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Wto 13:41, 03 Sty 2006    Temat postu:

B CC napisał:
Dosc istotna informacja
w katalogach panewki do 2.4 sa identyczne jak do 1.9N maja podobno wszystkie potrzebne otwory itd
wiec mozna smiało zaadoptowac blok od 1.9 do 2.0 no chyba zoe była jakas zmiana magistrali Olejowej podczas produkcji tak jak to miało miejsce przy głowicach 3 i 4 podporowych ...


Kolejny co chce zarżnąć 2.4!
Skąd takie informacje??

Przecie mówiłem że wszędzie podaja błędnie iformacje na temat panewek... ale skoro... może się nie znam... jak rozbieżesz kiedyś 2.4 i zakupisz nowe panewki, to zanim je wsadzisz spradz czy pasują otworki do smarowania rozbryzgowego gładzi cylindrów(mowa oczywiście o panewkach korbowodowych).

Myślę że inność tych panewek wynikła przez zmiane długości korby i większe wykorbienie wału...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Wto 13:44, 03 Sty 2006    Temat postu:

mozliwe ze sie myle ale panewki korbowe od 1.9N maja otwory do smarowania gładzi a katalogi podaja ze to to samo
przynajmniej głowne pasują ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Wto 13:51, 03 Sty 2006    Temat postu:

B CC napisał:
mozliwe ze sie myle ale panewki korbowe od 1.9N maja otwory do smarowania gładzi a katalogi podaja ze to to samo
przynajmniej głowne pasują ?


Rozkminiałem ten problem jakieś 5-6 latek temu... główne pasują... ale proponuje zapodawać te z górnej półki...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Wto 19:11, 10 Sty 2006    Temat postu:

Co myślicie o panewkach firmy GLAJKO (tak się to mówi a jak się pisze to niewjem). Czy to prawda że ta firma produkuje dla różnych firm na pierwszy montarz Question Lub podajcie jakieś firmy co produkują dobre produkty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Sob 17:50, 14 Sty 2006    Temat postu:

mały- Opel Fan napisał:
Co myślicie o panewkach firmy GLAJKO (tak się to mówi a jak się pisze to niewjem). Czy to prawda że ta firma produkuje dla różnych firm na pierwszy montarz Question Lub podajcie jakieś firmy co produkują dobre produkty.


masz na myśli GLICO - Federal-Mogul-a ?
Spoko są ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Sob 23:24, 14 Sty 2006    Temat postu:

czaroodziej napisał:
masz na myśli GLICO - Federal-Mogul-a ?
Spoko są ok.


Dowiaduje sie pod kątem do swojego 2.4 Komplet na główne i korbowe za około 300zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:44, 15 Sty 2006    Temat postu:

zagrzebałem ostatnio w swoich częściach do n2.4 za panewkami!! panewki mają opis opel 2.4 4cyl. i posiadają zestaw potrzebnych dziurek i kosztują ok 95zł ,główne z tej samej firmy kosztują ok 175zł .pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:53, 15 Sty 2006    Temat postu:

z pośpiechu nienapisałem oczywiście te panewki są firmy federal-mogul GLICO

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Def




Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 16:22, 15 Sty 2006    Temat postu:

globi napisał:
z pośpiechu nienapisałem oczywiście te panewki są firmy federal-mogul GLICO


czyli taka sama jakość jak produty markowane nazwą GOETZE


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin