Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wałek 296

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Nie 18:06, 04 Gru 2005    Temat postu: wałek 296

Kupiłem wałek Irmscher 296stopni w zwiazku z tym mam kilka pytan
- jaki powinien byc przyrost mocy z takim wałkiem dla 2 wariantow
a- silnik 1.9N (wklesłe tłoki) + głowica od 2.0 splanowana na 101.9-102mm
b- silnik 1.9 (płaskie tłoki) + głowica 2.0 ta sama
- gaznik Zenith Inat ( od SR)
- wtrysk
co lepiej załozyc do takiego wałka gaznik czy wtrysk a moze 2 gazniorki ??
czy warto bawic sie w przestawne kółko rozzadu ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Nie 21:59, 04 Gru 2005    Temat postu:

Już pisałem na MR na temat wałków... przyrost z takiego wąłka to jakieś 17-19ps no może 21 jeśli nabędziesz kółeczka nastawne i poświęcisz troszkę kaski żeby to idealnie zestroić na chamowni... ale przy takim przyroście to moim zdaniem bez sensu , wydasz z 600-800złociszy (a może i więcej) i zyskasz 3-5ps Nikt nie napisze konkretnie ile da koni konkretny wałek... wszystko zalezy z czym bedzie współpracował, dlatego też wiele firm ne podaje wstępnie wogule zadnych informacji na temat przyrostu z samego wałka... a jeśli już są to czesto mocno okrojone, taki Leuxmal szczyci się tym że nie ma spraw w sądach za to że coś tam obiecywali i po tem okazało się że nie ma takich parametrów (mowa o silnikach) jak podawali w katalogach... dlatego tez Leuxmal podaje że taki wałek to przyrost 12ps!!

Pozatym 296-ka nie równa innej 296-ce... a to ze względu na rużne wartości wzniosów zaworów czyli mówiąc krutko rużne wysokości krzywek w szystko zalez jakiej firmy ten wałek... a i to nie zawsze bo taki dbitas robi 296-ke z 3-ma rużnymi wysokościami krzywek gdzie zawory uchylaja się od 11,2 do 12,8mm

he a miało być krutko i zwiężle... a i tak nie odpowiedziałem Ci do końca...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Nie 22:59, 04 Gru 2005    Temat postu:

opis wałka
.das profil sieht aus wie das der opel sportwelle (S) der nockenhub beträgt 7,65 mm ergiebt einen ventilhub von 11,5mm.unterlagen sind keine mehr dabei,die 296°interpretiere


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:27, 04 Gru 2005    Temat postu:

jakie to pieniądze daleś za ten wałek zarządu 296?? używke kupiłeś czy w nowy celowałeś??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Nie 23:49, 04 Gru 2005    Temat postu:

globi napisał:
jakie to pieniądze daleś za ten wałek zarządu 296?? używke kupiłeś czy w nowy celowałeś??


wałek nowy a cene podałem na pw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Pon 20:54, 05 Gru 2005    Temat postu:

B CC napisał:
opis wałka
.das profil sieht aus wie das der opel sportwelle (S) der nockenhub beträgt 7,65 mm ergiebt einen ventilhub von 11,5mm.unterlagen sind keine mehr dabei,die 296°interpretiere


"ergiebt einen ventilhub von 11,5mm" - wznios max zawrków 11.5 mm czyli raczej w dolnych granicach...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Pon 23:01, 05 Gru 2005    Temat postu:

co jeszcze warto dłubnac w silniku tak ab miał trwałosc i troche mocy
i nadawał sie do jazdy na codzien ...???
no i wtrysk czy gazniorki a jesli gazniki to jakie ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 1:38, 06 Gru 2005    Temat postu:

mój pomysl na fajny silniczek to w pierwszej kolejności należy zrobić obdukcje silnikowi który chcemy wskrzesić,pomorzyć czopy wału korbowego czy maja odpowiedni wymiar {od tego zależy wartość ciśnienia oleju na zagrzanym motorku na jałowym biegu,zakładając że pompa oleju jest dobra }.następny krok to tuleje tłokowe! jeśli jest wyczowalny próg to należy go usunąć ale najlepszym wyjściem było by zrobić szlif,i tu są dwa wyjścia .można zastosować tłoki nadwymiarowe co niejest tanie lub można zatulejować blok przy użyciu tłoków wyjętych z silnika jeśli te są dobre i trzymają wymiar.jeśli z dołem jest wszystko oki to można wtedy przystąpić do małych modyfikaci!! proponuje znaleść kogoś kto ma wyważarke do wałów korbowych i może nam taką operacje wykonać,dobrze jest to zrobić gdy mamy wal po szlifie przed zmontowaniem go do bloku.w mani kolo zamachowe jest dość ciężkie wiec można je odciążyć !myśle że do jazdy na codzień nienależy zdjąć więcej niż 2kg.koło waży sie z wałem korbowym i jaka kolwiek ingerencja w jego wage kwalifikuje je do ważenia.następny temat do rozpaczenia to korbowody i tloki ,należy je poważyć żeby praca silnika była jak najrowniejsza i niebylo strat na mocy.głowica to szereg kolejnych problemów!czeba sprawdzić luzy na prowadnicach,jakość zaworów,luz na panewkach wałka rozrządu!tu też możemy tracić ciśnienie oleju.w glowicy drzemią największe rezerwy mocy,najlepszym sposobem wydostania jej jest obróbka kanałów dolotowych i wylotowych,czyli skasowanie nadlewów oraz dpoasowanie kolektorów wedlug uszczelek do głowicy.po opanowaniu tego wszystkiego silniczek powinien być żwawy i zywotny.jeśli chodzi o gażniczki to można spokojnie ubrać webery dcoe40 wiem z doświadczenia że przy takim silniku dobrze wyregulowane podczas normalnej jazdy po mieście niewezmą więcej z baku jak 8 do 10l na 100km.pużno juz więcej niepisze bo mi sie niechce!!! Wink pozdrawiam młodych adeptów tuningu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Śro 12:06, 07 Gru 2005    Temat postu:

Dobra czas przejsc do działania
Na poczatek gromadzenie kaski ...
Od stycznia zaczna sie przerobki
Na poczatek doprowadzenie silnika do porzdku i przerobka na SR
Pozniej ...
Pozniej to sie okaze ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Pią 8:18, 16 Gru 2005    Temat postu:

Ktos na MR znalazł taki link jest tu sporo o wałkach na przykładzie Garbuska ...
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Nie 21:12, 18 Gru 2005    Temat postu:

A ja znalazłem i zapodałem na MR cos takiego... może kogoś zainteresuje... Cool Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin