Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szpera w Mancie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Nie 23:57, 26 Mar 2006    Temat postu: Szpera w Mancie

Mam pytanie odnośnie szpery :
Czy można ją wykonać "własnoręcznie"
Czy ma ktoś jakieś schematy czy przynajmniej fotki

acha i jak z regulacją i jak sie z tym jezdzi ( chodzi o autko cywilne)
od jakich mocy w Mani warto pomyśleć założeniu szpery i jake są tego minusy

Chodzi tu o szpere typu 30-40% a nie zaspawany dyfer (elektro szpera) - co uważam za lamusowy pomysł i nie nadający sie do użytku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:13, 27 Mar 2006    Temat postu:

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy elektro szpera Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy ładnie brzmi osobiście uważam że są dwa powody kiedy coś takiego wykonać
1-to taki ze chcemy objechać polodiego w escorcie mk1 który zawodowo dziftuje {wiem że on terz ma zaspawany}
2-to wtedy jak poplączą sie nam lejce i chcemy zrobić sobie krzywde i co gorsza uszkodzić wózek ,gómy i układ kierowniczy itp
szprea jest do wykonania z zwykłego dyfra.
trzeba wyfrezować dwa stalowe klocki z 4 sprężynami na rogach.klocki te rozpychają satelity i ograniczają poślizg o który chodzi w tym temacie.pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Śro 9:34, 29 Mar 2006    Temat postu:

też sie nad tym zastanawiałem, jest to chyba mozliwe, ja bardziej myslałem, aby cierne powierzchnie wykonane były z aluminium lub miedzi, trzeba zastanowić się nad odpowiednim olejem, oraz kto wie, czy nie nad jakims systemem chłodzenia- inny dekiel, moze żebrowany, czy aluminiowy... Jak skończę z moja perełką, i nie bedę miał juz nic do roboty, to zajmę się tym tematem, tym bardziej ze nawiązałem kontakt z człowiekiem, który swego czasu dorabiał koła zębate do tylnych mostów , w czasach, gdy przelicznik walutowy był dla nas wyjatkowo niekorzystny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:22, 29 Mar 2006    Temat postu:

z alu odpada,alu zachowuje sie tak ze podczas tarcia lubi sie zatrzeć i lawinowo spietrzyć materiał i narobi nam bigosu ,do szper stosuje sie oleje o ograniczonym poślizgu o oznaczeniu "ls" przeważnie.ogólnie temat rzeka są oleje syntetyczne i mineralne!! wszystko zależy od tego co chcemy uzyskać ,odnośnie płytek w blokadach to stosowane są ze specjalnych spieków! wiec ani mosiądz ani alu niewchodzi w gre bo niedość że sie narobisz to będzie działało 5 min.pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Śro 23:34, 29 Mar 2006    Temat postu:

juz troche wiecej wiem na temat szpery
a teraz takie bardzo istotne pytanie
jaka to szpera ta płytkowa - taka ktorz działa od 0 do powiedzmy momentu krytycznego i nam rozłącza
czy może działa jako zwykły dyfer a załącza sie przy przekroczeniu pewnego momentu ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Czw 7:08, 30 Mar 2006    Temat postu:

Szpera płytkowa oznacza, ze elementami przenoszacymi moment są płytki cierne, a działa to tak, że - osie w dyfrze sa sprzęgnięte sprzegiełkiem ( własnie owymi płytkami), które np mogą przenieść 80 Nm. Jeśli róznica w odbiorze mocy zwał nie przekroczy owuch 80 Nm, to most zachowuje sie jak elektroszpera. Jeśli jednak ta granica zostanie przekroczono- sprzegło się ślizga, korzystamy z dobrodziejst mechnizmu róznicowego, ale cały czas na koło o większej przyczepnosci jest przekazywany moment wynikający z zesprzęglenia. Co właśnie różni od zwykego gdzie w momencie braku przyczepmości cały moment idzie na całkowicie slizgajace sie koło.

Sa jeszce szpery ze sprzęgłami wisko, albo najdoskonalszy mechanizm- ślimakowy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:50, 30 Mar 2006    Temat postu:

a ten najdoskonalszy mechanizm slimakowy to nic innego jak torsen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
i zapomniałeś o blokadach śrutowych takich jak produkował kałuza i chyba były tez takie dedykowane do dyfrów fiata 125p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Czw 21:23, 30 Mar 2006    Temat postu:

A czy były w jakimś opelku seryjnie zeszperowane mosty?
oczywiście oprocz serii 400


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:02, 30 Mar 2006    Temat postu:

tak ,często można trasić szpere w oplu monza gse, omega a kombi 3.0 24v i manta na zamówienie z fabryki!! ja spotkałem dwie takie manty co wyglądały jak wsiowozy a miały od fabryki bo nikt w polsce nikt o tym do niedawna ze zwykłych zjadaczy chleba niewiedzieli

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Pią 7:49, 31 Mar 2006    Temat postu:

to prwada, np. szperę miał w swoim samochodzie pigmej, ale to autko było w ogóle inne, bo tam czerwone pole na obrotomierzu zaczynało się dopiero od 6500 rpm... Ale to wiedzieli tylko wtajemniczeni. A co szper- to faktycznie nie napisałem wszystkiego, ja dopiero zaczynam się dowiadywac czego jeszcze nie wiem...
Nie wiedzialem, że były dedykowane zestawy do 125... moze by coś skopiowac???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin