Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Miska olejowa
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Czw 11:29, 05 Sty 2006    Temat postu: Miska olejowa

Powiekszenie miski olejowej w CIH jak to zrobić i ew do jakiej pojemnosci ją powiekszyć
chce założyć chłodnice Oliwy i powiekszyć cały układ chłodzenia do jakichś 5l


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Czw 21:39, 05 Sty 2006    Temat postu:

A że tak zapytam po co ? Jak założysz chłodnicę oleju, będziesz miał też termostat w tej przystawce, to po pierwsze już masz więcej oleju w obiegu, a dalsze zwiekszanie jego objetości doprowadzi Ci jedynie do wydłużenia nagrzewania silnika, a trwałości oleju nie zwiększysz. Więc po co? Jak się chcesz bawić to zastosuj sucha miskę olejową, z zewnętrznym zbiornikiem i dodatkową pompą elektryczną. To będzie tuning.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Czw 22:37, 05 Sty 2006    Temat postu:

jak po co dla dodatkowego schłodzenia silnika i dla przedłuzenia zdatności Oliwy bo jak powieksze układ o te około 30% to napewno oliwa bedzie dłuzej swieza bo trudniej jest przepalić 5l oliwy niz 3.5 poza tym jesli sie umiejetnie zwiekszy mise to
planuje powiekszyć ją tak aby te dodatkowe 1.5l było w obszaze tym na miarce tzn chodzi mi o to ze nawet jak by silnik dostał troche po P... to zebym miał pewność ze mu oliwy starczy bo każdy silnik chleje olej ...
a zwłaszcza 27letni a taki bede przerabiał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pią 13:53, 06 Sty 2006    Temat postu:

Czy warto powiększać samą misę?

Napiszę Ci tak:
moje 20E przy spokojnej jeździe łyka bardzo śladowe ilości oleju, ale gdy go ostro pogonię- pali olej jak każdy.
Ja robię tak- dolewam oleju tak, aby bagnet zawsze pokazywał MAX.
Parę razy goniłem Cristine (tak nazywam moją białą bestię) do Kraka A4
(ode mnie jakieś 100km). Tam i z powrotem, nie licząc się z niczym- ogień z rury. Po przyjeździe do chaty ubyło oleju do MIN. (na bagnecie)
Dolałem do MAX (jakieś 0.4, może 0.5 l).
W ten sposób zawsze mam porcję świeżego oleju (oczywiście między wymianami), a przy okazji widzę, czy motor nie zaczyna łykać więcej oleju, niż zwykle.
Chłodnica oleju- dobry pomysł. Już masz powiększoną pojemność o jakieś 0.3-0.5 l, a poza tym olej dłużej Ci pożyje (bo go nie przepalisz tak bardzo).
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Pią 14:29, 06 Sty 2006    Temat postu:

miedzy min a max na bagnecie jest 1l oliwy
wiec jak masz min to zostaje jakies 2.5l w silniku troche mało dlatego myslałem o powiekszeniu misy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Pią 20:59, 06 Sty 2006    Temat postu:

Zamiast powiększać miske olejową zapodaj sobie chłodnice oliwy i samo ci się powiększy a do tego jesze kożyść bo i wychłodzi przy okazji...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:10, 06 Sty 2006    Temat postu:

zdecydowanie zgadzam sie z kolegą b cc , z tego co sie dowiedzialem to miska która jest do sprzedania na rissemotorsport ma pojemnośc 5.5l całkiem sporo!jak na brak miejsca pod autkiem.nasz motorek ma ok 3.6l to niewiele jak na silnik 2.0 niemówiąc już o 2.4,moje plany obejmują przerubke misy na większą ale jak narazie znalazłem chwile czasu i wspawałem przegrode żeby oliwka w winkielkach nieodchodziła spod smoka.bendą foty w dziale kompresor jak monstermanni znajdzie czas! jako ciekawostke moge powiedzieć że jedna z włoskich firm w swoich silnikach z lat 60-80 seryjnie do silnika 1.6 pchała miski z alu z labiryntem roschodzącą sie na boki motorku o pojemności ponad 6l.jeśli to by niemiało sęsu to by niepuścili tego w seri.jeśli chodzi o chłodnice oleju to podstawy z termostatem pod filtr oleju proponuje szukać z calibry lub kadiego gsi z motoru 2.0 16v ewętualnie uno turbo ale gabarytowo jest ninimalnie większa cena to około 50-70złdorobienie węży ciśnieniowych w kraku to około 60-100zł,a chłodnica to już najmniejszy problem np uno turbo,kadet gsi ,calibra,lancia 2.0hf.mercedes chyba 3.0dz automatem itd.
jeszcze dwa slowa do systemu suchej miski,niesondze żeby ktoś sie porwał na założenie czegoś takiego do siebie bo niema tego zawiele na rynku wturnym,a napewno do cih-a! może sie myle,ludzka to żecz ale ja niewidziałem
niespotkałem sie równiez z elektryczną pompą do suchej misy ,spotkałem 3lub4 a nawet 8-mio sekcyjną do dużego silnika i zawsze były pendzone pasem klinowym zembatym!myśle że żaden manciaż puki co niezlapie sie za robienie czegoś takiego bo koszt samej pompy conajmniej 3 sekcyjnej będzie okrutny bo sama misa,zbiornik i węże są do opanowania w rossądnej cenie.mam nadzieje że znajdzie sie ktoś kiedyś co spłodzi takie caco.znowu sie rozpisałem Wink pozdro!miałem to wczoraj wstawić przed postem robeckiego ale mi neta wywaliło


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GT350TA




Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzesław

PostWysłany: Sob 12:08, 07 Sty 2006    Temat postu:

Chłodnica bez przeróbek pasuje chyba z senatora a sucha miska ma chyba sens tylko wtedy kiedy chcemy obniżyć środek ciężkości samochodu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Sob 13:50, 07 Sty 2006    Temat postu:

No cóż, skoro Risse robi misy na 5.5l, coś w tym musi być.
Mam od nich wałek 296 i jestem bardzo zadowolony.

Do Globiego- jak będziesz mieć fotki przerobionej misy, wstaw je proszę na stronę, chętnie pooglądam.
Czasem warto skorzystać z talentów twórczych kolegów, by samemu coś poprawić we własnej bryce.

Pozdrawiam serdecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Sob 17:10, 07 Sty 2006    Temat postu:

ROBECKI napisał:
No cóż, skoro Risse robi misy na 5.5l, coś w tym musi być.
Mam od nich wałek 296 i jestem bardzo zadowolony.

Do Globiego- jak będziesz mieć fotki przerobionej misy, wstaw je proszę na stronę, chętnie pooglądam.
Czasem warto skorzystać z talentów twórczych kolegów, by samemu coś poprawić we własnej bryce.

Pozdrawiam serdecznie.

Wiem ze to nie ten temat ale skoro masz wałek 296* a ja włąsnie taki kupiłem to poprosl bym o opis zachowania autka na seryjnym i na takim wałku bo jestes chyba jedyną osobą ktora ma taki wałek a nie jakis podobny no i jesli masz go załozonego to bede wiedział jak mi sie silnik bedzie zachowywał jak zmienia ja mam 1.9N (kombinowane troszeczke)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Sob 19:08, 07 Sty 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
do tematu o 0.8 wieksza misa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 12:46, 08 Sty 2006    Temat postu:

B CC napisał:
ROBECKI napisał:
No cóż, skoro Risse robi misy na 5.5l, coś w tym musi być.
Mam od nich wałek 296 i jestem bardzo zadowolony.

Do Globiego- jak będziesz mieć fotki przerobionej misy, wstaw je proszę na stronę, chętnie pooglądam.
Czasem warto skorzystać z talentów twórczych kolegów, by samemu coś poprawić we własnej bryce.

Pozdrawiam serdecznie.

Wiem ze to nie ten temat ale skoro masz wałek 296* a ja włąsnie taki kupiłem to poprosl bym o opis zachowania autka na seryjnym i na takim wałku bo jestes chyba jedyną osobą ktora ma taki wałek a nie jakis podobny no i jesli masz go załozonego to bede wiedział jak mi sie silnik bedzie zachowywał jak zmienia ja mam 1.9N (kombinowane troszeczke)


Szczerze- chodzi i wkręca się całkiem nieźle.
Jeżdżę dosyć ostro i uważam, że w porównaniu z serią jest żwawszy.

Jak to wszystko zestroić do kupy- szczerze powiedziawszy za bardzo nie mam pojęcia, bo na początku za chiny nie chciał zapalić, a potem był bardzo mułowaty, prychał i gasł. (Wymieniałem mu głowicę i wałek się trafił fuksem w nowozakupionej.)
Po paru dniach grzebania kumpel wziął auto na tydzień do siebie (co z nim robił- nigdy nie chciał powiedzieć, a magik był z niego niezły) no i chodzi.

Jeżdżę ponad trzy lata, kręcę go ostro i jestem zadowolony (pomyśleć, że chciałem mantę tylko na jeden sezon, a tak niezawodnie służy).
Dwie rzeczy na minus, które zauważyłem:
-chodzi tylko na świecach BOSCH WR7BC (tych z zielonymi paskami na porcelanowym izolatorze), na NGK, Beru, czy trójelektrodowych Boschach nie chce zapalić. (wymieniłem po kilka kompletów, żeby wyeliminować coś takiego, jak wadliwa seria i nic).
Żeby było ciekawiej Bosch WR7B+ jest odpowiednikiem tych zielonych, ale z szerszym spectrum cieplnym. Teoretycznie najwybredniejszy silnik 20E powinien na nich zapalić, ale jak się przykro przekonałem mój niestety nie. A przed wymianą głowicy nie było problemów ze świecami.
-pow. 4500 RPM pali jak smok (nie pytaj ile).
Jeśli chodzi o obroty na biegu jałowym, to są równomierne (nie falują, nie szarpie silnikiem).

Pozdrawiam serdecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:29, 08 Sty 2006    Temat postu:

czołem! odnośnie tej misy co była na ebayu chciałem pare słów. pomijając żę czerwone są najszybsze to zaopserwowałem lipe w tej misce. jest powiększona na dół w mani to nieprzejdzie!!!!!!!!! miska i tak już jest prawie na równo z belką ,jak zawadzimy belką to pewnie nic sie niestanie a ja niechce sprawdzać czy misa wytrzyma.drogi mamy fajne jak wiemy. misa rissemotorsport jest poszeżona na boki z uwzględnieniem kolektorów rurowych wszelkiej maści czyli 4-1 i 4-2-1 z głowicami 8v i 16v.miarka olelu już niemieści się w bloku tylko wychodzi z jednego ze zbiorników bocznych pod rozrusznikiem.pozdro dla obknuwaczy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 7:43, 09 Sty 2006    Temat postu:

Cześć!
Patrzyłem po stronce RISSE, ale za chiny misy się nie doszukałem.
Za to obczaiłem adapter z gratami do chłodnicy oleju. Jest zajebisty.
Faktycznie, ta misa z ebaya wygląda ciekawie, ale przy obniżonym zawiechu na polskich drogach katastrofa murowana. (poza tym co za problem odciąć kątówką dół misy i wspawać pasek blachy.)
Pozdrawiam serdecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Sob 17:52, 14 Sty 2006    Temat postu:

Przyglądałem się na zdjęcia miski olejowej silnika 1.8 OHC ten silnik jak był montowany w Mancie miał właśnie miske szerszą na boki już fabrycznie... nie wiem gdzie tam by sie zmieściła jeszcze szersza miska...????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin