Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Korbowód lżejszy o 200gram!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
monstermanni




Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 19:17, 26 Lut 2006    Temat postu: Korbowód lżejszy o 200gram!

Jakiś czas temu obiecaliśmy że pokarzemy ile mozna odchudzić korbę.
...a więc:
Korbowód pochodzi z silnika C20XE (2.0 16V-150KM)
Waga korby w serii to 680gr.

Uzyskaliśmy po obróbce 480gr!!! czyli jest lżejsza o 200gramów.
Oto ona:





...dodam iż niemiałbym obaw aby wsadzić ją do silnika.Cała obróbka polegała na tym aby jak najwięcej ją odchudzić,ale zachować jeszcze wytrzymałość.
Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Nie 19:20, 26 Lut 2006    Temat postu:

Wygląda ładnie... ale z tym wsadzaniem... to bym się poważnie zastanawiał... i długo... lżejsza korba+ większe obroty silnika... a zmniejszenie wagi prawie o 1/3 to kosmos...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Nie 20:08, 26 Lut 2006    Temat postu:

myśle że gdyby jeszcze odelżyć tłoki i przeważyć całość z wałem to chodziło by bez problemu jesli korba nie była w jakiś sposob przegrzana podczas obrobki bo to by ją pozbawiło wytrzymałości

odciążał ktoś może korbe od CIH ??
bo leży komplecik w piwnicy spiete z tłoczkami i może bym je poważył przed złożeniem silnika Idea Idea Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 1:05, 27 Lut 2006    Temat postu:

mam kumpla ktory zażyczył sobie ściągnąć z korb ile sie da w golfie 2,i udalo nam sie 160g wał został zwykły ale zato tłoki poszły płaskie zamiast wklęsłe,powiem że jeżdziło to fajowo.jak wiemy apetyt rośnie w miare jedzenia!! plan poszedł taki aby założyć turbo i stało sie.tak sie złożyło że wtedy kumpel pracował w znanej krakowskiej firmie tuningowej v-tech i niemiał problemu z zorganizowaniem potrzebnych części.założenie było takie że jeśli coś urwie to trudno w garazu leżał drugi silnik do jazdy na codzień.po wystrojeniu okazało sie że silnik 1.8 uzyskał z 90km jakieś 160km i działał przez conajmniej rok aż do dnia sprzedarzy kiedy to poszedł do ludu. opisałem golfa po to aby zapewnić że korba pokazana wyżęj jest dużo grubsza i pewniej wygląda niż ta z golfa więc niebał bym sie jej wsadzić do auta.odnośnie korb do cicha to własne do 2.4 odchudziłem o ok 30g ale jak wiadomo to jest pierwszy silnik 2.4 jaki chce złożyć i niejest to max moźliwości.jeszcze dwa słowa o urywaniu sie korbowodów !! jeśli ktoś z was miał okazje widzieć urwaną korbe i był spostrzegawczy to wie że korba może sie urwać praktycznie w dwojaki sposób .jeden z nich to wtedy jak obruci nam panewke i zatrze ją na wale i wtedy pierw sie krzywi a potem urywa lub wada fadryczna czyli mikropęknięcia czy śruby mocująće o złej wytrzymałości.pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:58, 28 Lut 2006    Temat postu:

widze że znowu powstała sytuacja że popisałem i temat sie urwał ,wsadzając tą korbe na forum myślałem że wystąpi aś ciekawa dyskusja a tu chłopaki o sprawach bardziej przyziemnych wola pisać.pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Śro 22:40, 01 Mar 2006    Temat postu:

Wynika to z braku obcowania z takimi rzeczami na co dzień, a co do dyskusji o wytrzymałości- bez obliczeń nie ma argumentów, porównywanie na oko- ma się różnie- różne korby- to rózne gatunki stali, a poza tym, bardziej od mocy silnika przydałaby się znajopmośc momentu obrotowego, w końcu to moment "niszczy" korby, bowiem moc jest pochodną momentu i obrotów...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GT350TA




Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzesław

PostWysłany: Czw 18:50, 02 Mar 2006    Temat postu:

Polerowanie korby w 2.4 jest celowe tylko jeśli chodzi o zmniejszenie masy , seryjny korbowód ma na tyle łagodne karby, że spolerowanie ich da minimalne(może niezauważalne) zwiększenie wytrzymałości, co innego w korbach z 2.0 chociaż spotkałem się(mam w piwnicy) z dwoma rodzajami, w tym jedne były prawie tak samo ładne jak te z 2.4. To tyle ode mnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Pią 8:11, 03 Mar 2006    Temat postu:

No to ja ze swoimi dziwnymi pytaniami Wink

Można najwpierw wypolerować korbe potem oddac do wywazenie wszystkie 4 Question

Czy to podczas polerowanie cza mieć dokładną wage i je odrazu ważyc Question

Czy zmniejszenie wagi korb, koła zamachowego niespowoduje zmniejszenia mocy czy momentu Question

Oprucz tego ze będzie sie szybciej wkręcał silnik na obroty to coś da Question

Jle może kosztować wyważenie 4 korb Question

Tylko jak wypoleruje korby i oddam do wyważenie to w jaki sposób oni zdejmą wage jeśli by sie okazało ze jedna jest cięższa Question

Czy do 2.4 do jazdy na codzień wystarczy tylko oddać do wyważenia korby i niebawić sie w polerke Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GT350TA




Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzesław

PostWysłany: Pią 17:20, 03 Mar 2006    Temat postu:

Zmniejszenie masy części kręcących się w silniku przenosi maks moment w wyższe obroty, silnik schodzi też szybciej z obrotów czyli trzeba szybciej mieszać dzwignią zmiany biegów. Wagę z korb ściąga się najczęściej z główki ale jak będą je ważyć metodą ważenia to nie wiem jak sprawa wygląda.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin