Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dziwne pytania
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:40, 16 Paź 2005    Temat postu:

spotkałem sie z takim wałkiem od niejakiego chalczyńskiego z ul grzegurzeckiej w krakowie.porażka w remąt tego auta wdupczone było ok 40 tyś złotych w remont a silnik pracował na 3 cylindry a jedna rura od kolektora rurowego (wydechowy) robiła sie czerwona w odrużnieniu od reszty.niemam urządzenia do badania wspułotwarcia zaworów i kontów wałka ,ale na tyle ile mi sie udało pomierzyć to widać było że jest coś nie tak.wsadziłem orginalny wałek z 2.0 gsi iwruciło wszystko do normy.A sportowy wałek kosztował ok 2000tyś zł bo okazało sie że ma żle zrobione czopy i czeba go napylać plazmowo i obrabiać bo ktoś zrobił za ciasne pasowanie i sie zatarł w głowicy.porażka. dorwałem też sportowy wałek z niemiec i wsadziłem z monstermaniakiem do jego zielonej poprzedniej manty i???? okazało sie że zapina niemiłosiernie w poruwnaniu do mojej mani to darek czyli monstermani odjerzdżał jak od tramwaju.o spalaniu nienapisze bo żadne słowa tego nieogarna ok 35do45l na 100.wiec wyjeliśmy.a wolne obr to ok 1800 na min bo wcześniej silnik nierówno pracował.miałem też okazie pobawić sie kolektorem ssącym lexmaula,również porażka na seryjnym wałku jest spadek parametrów i wolne też takie sobie.itd takich historyjek jest mnóstwo,wiec jeśli niechcesz dołożyć za dużo kasiory do tematu to zrób tak.skończ tą głowice tak jak pisaliśmy i załuż ja i zobacz jak działa.rużnice zobaczysz dopiero po przejechaniu ok 200km żeby sie wszystko ułożyłlo.jeśli masz jakieś fundusze to proponuje ci znaleść na spokojnie głowice z rekorda 2.2l pasuje bez przerubek a ma zawory o średnicy 40mm wydech i 45ssącyi zrobić to samo co z głowicą 2.0.można zostawić wałek z 2.2 jest niezły i powinno śmigać.a kolektor ssący powinien iść z 2.2 bo ma w innym miejscu kołki ustalające i kol.z2.0 niezgra sie kanałami.wydech jest bez zmian oba pasują.pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Pon 18:56, 17 Paź 2005    Temat postu:

Miałem okazje kupić głowice od 2.4 to podobno to samo co 2.2, ale czarodziej odradził bo trzeba podbierać na tłokach pod zaworki. Idałem sobie spokuj. Niechce ładowac dużych pieniędzy w cih'a 4cylindrowego. choruje na C30SE a to co teraz składam to max na 2 lata ma byc. Oby dojeździć do czasu włozenia R6 upragnionego Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:32, 17 Paź 2005    Temat postu:

niewiem do czego chcesz używać swojego wozu po wsadzeniu r6??
z tym także mam małe doświadczenie popierwsze pod maską jest zawsze bandrzaj bo nieda się tego ogarnąć żeby tam było estetycznie.czeba obciąć te wąsy które czymają chłodnice w r4,czeba wyciąć dolną część blach pod zderzakiem tą która spina błotniki dołem.kumpel miał tam chłodnice z volvo ale pasuje jeszcze z poloneza caro ta szeroka.ale do czego dąże. kumpel miał ten motor i pomijąjąc fantastyczny dżwięk wydechu i elastyczność to niczym więcej mnie nie ujoł za serce.prowadzi sie natomiast fatalnie gdyż przud auta jest przeciążony a tył robi się wtedy za lekki,niepojeżdzisz szczegulnie w zimie. jak ja to mówie sponiewiera cie . ja to już przerabiałem i wywnioskowałem tyle że najbardziej zajefajny motor do mani to 2.4.przykładem jest np.czarodziej ,nieznam go osobiśćie .rozmawiałem z nim raz przez gg ale jak 3.0 jest takie fajne to czemu on go niema pod machą tylko ma 2.4 który ponoć ma 190km tak mówi,niewiem niewidziałem ale podobno ma dobre miejsce w generalce na wyścigach na 400m.a odnośnie głowic 2.4 i 2.2 to ktoś z warszawy ma niepełne info ale to nic.2.2 ma inny wałek rozżądu i mniejszą komore spalania od 2.4. robiłem manta dla wilkoo założyciela tej strony i przed remontem miał tam 2.2 ! po remącie wsadziłem tam 2.4 z głowicą z 2.2 walkiem 2.2 i kolektorem ssąćym 2.4 i napisze szczeże że całkiem milusi motor sie zrobił a i głowica została zdłubana według opisu powyżej.jako ciekawostke powiem ci że sam zabieram sie powoli za remąt swojej manty do której 6lat zbieralem graty i mam do niej silnik 2.4 z kompresorem z mercedesa clk320 i takich tam pare fajowych gadżetów.długo by pisać.jak chcesz pogadać to możemy na gg paweł 1552226.pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Pią 19:55, 21 Paź 2005    Temat postu:

Mam pytanie.
Zdjełem dzisiej głowice i zdębjałem. Świeca i zawór wydechowy był czerwony. Coś pomiędzy czerownym a rdzawym. Moze mi ktoś odpowie od czego się bieże taki kolor nalotu Question
Z nową głowicą duł stary ciśnienie napewno jest 10 ale moze 11 , 11.5 a moze nawet 12. Mam ciśnieniomierz co niejest wkręcany a cza go przyciskać i chyba jest zepsuty bo nietrzyma największej wartosci tylko spada do zera.
Jeszcze jedno. czy głowica moze brzęczeć od żle obrobionych kanałów Question
Przy pewnych obrotach ale tylko pod obciązeniem tzn. podczas jazdy, silnik dziwnie brzęczał jak ala stado much. Fakt cos było robione w tej głowicy, ale sie nieprzyglądałem jeszcze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:37, 22 Paź 2005    Temat postu:

ten kolor podchodzi pod prawie fioletowy,dzieje się tak jak jest za uboga mieszanka,może to być spowodowane kilkoma żeczmi!! ten kolor był tylko na jednym garku??więc pisze co następuje niewidząc sprawy na oczy ,możesz wymienić wtryskiwacz moze być przytkany(wewnącz ma sitko bynajmniej powinno tam być.czytałem twoje posty na rulezie i wyczaiłem jeszcze jeden problem ze spalaniem 40 na 100km dzieje się tak jak masz uszkodzony czujnik temp cieczy i wtedy dzieją sie czary,kopci na czarno niema wolnych świece padają itd.odnośnie muszek czyli brzęczącego silnkia w obrotach nasówa mi się pomysł z popuszczonym kolektorem ssącym,lub uszkodzoną uszczelką na styku kolektora z głowicą może brać lewe powietrze.ostatni z pomysłów to niewłaściwa regulacja zaworów znaczy sie luzów zaworowych,tyle mi narazie przyszło do głowy ,gdybym usłyszał to może umiał bym coś więcej powiedzieć. pozdrawiam i czekam na pytania w razie gdyby jakby co!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:46, 22 Paź 2005    Temat postu:

jeśli kolor jest wszędzie taki sam na wszystkich garnuszkach to również jest za ubogo i tu problemem jest zła regulacja składu lub spadek wydajności pompy paliwa.założyłem że posiadasz wtrysk w swojej sa-mancie,gdybyś posiadał gażnik to tam czeba dokonać regulaci składu uprzednio sprawdzając czystość i drożność dysz paliwowych

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Sob 16:39, 22 Paź 2005    Temat postu:

Na wszystkich zaworkacg wydechowych i wszystkich świecach był nalot czerwony, nie fioletowy bardziej rdzawy.
Wczorej założyłem nawą głowice ale na starą uszczelke żeby zobaczyć tylko ciśnienie w cylindrach na wszystkich było około 11.5
przekruś uszczelki 95.5mm mierzyłem. Adziś uradowany ze jest ciśnienie założyłem nową uszczelke getza (czy jak to sie pisze) 97mm po poskręcaniu wszystkiego z ciekawości zmierzyłem ciśnienie i myslałem ze mnie cholera strzeli ciśnienie wyniosło 8 na wszystkich na zimnym silniku i bez kolektora sącego i wydechowego.
Ale są i zalety:
-trzyma temperature ładna poprzednio latała raz zimny niemógł sie zagzać raz sie przegrzewał.
-niewyżuca wody
-niekopci , z tłumika niema zadnego dymu
Wady:
-dalej brzęczy silnik , coprawda łańcuch to tak jest wyciągnięty moze to i on tak dzwoni Question

Co wy na to , bo ja niewjem Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:53, 22 Paź 2005    Temat postu:

łańcuch może generować takie dżwięki!!! jaknajbardziej. jeśli jest wyciągnięty to lubi dzwonić o dekiel w którym sie mieści.sprawdż jeszcze napinacz czy przy wkręcaniu czuć opór sprężyny bo zdarza sie że łyżwa ta od napinacza sie przeciera sie i niedopina łańcucha a w połączeniu z jego uciągnięciem masz cały repertuar dżwięków dobywających sie z wnecza.dorażnie można naspawać nakrętke 8mm na napinacz żeby podnieść napięcie sprężyny,ale to jest kotylioniarstwo i niepolecam takich działań. niewpadłem wczoraj na to niewpadłem ale niestety niewiem w jakiej kondyci jest twoja jednostka popendowa,a odnośnie koloru jeśli był jak mówisz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:09, 22 Paź 2005    Temat postu:

odnośnie koloru na świecach i zaworach!! wychodzi na to że motorka brała oliwke, z tymi naszymi motorkami tak bywa .pomijam teraz dół silnika pisze o głowicy! więc z głowicą to jest tak ,głównym problemem są prowadnice zaworowe niema jak ich wymienić bo są na wskroś czyli są częścią głowicy,mam foto jak koleś z angli zrobił prowadnice takie jak we wspułczesnych głowicach alu,a przy okazi zmniejszył średnice trzonków zaworów a co za tym idzie mase elementów które sie turlają w silniku.(mniejsza masa elemętów wirujących= lepsze dokręcanie motoru)jako druga sprawa to trzonki zaworów również nietrzymają wymiaru i tamtendy dostaje sie olej i spala.objawia się to tym że jak zagrzejesz bryke i pużniej odstawisz na 5-15min to po odpaleniu da dyma jak nigdy.itd.pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Pią 16:28, 28 Paź 2005    Temat postu:

No więc po wymianie głowicy na nową w drugim silniku było ciśnienie 13.5
A jak założyłem samą gowice do swojego dołu to teraz mam 10 może 11 troche popsute mam to użądzenie do miezenia kompresii. Ale silnik dalej brzęczy i też tak samo tandetnie się zbiera Confused Globi doradza wyregulowac dobrze zapłon a najlepjej wymiane aparatu na ten bez stykowy.

A co do nowego kolektora dolotowego warto by powiększyć 2 krotnie rure dolotową tylko by się zwężała przy połączeniu z głowicą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
monstermanni




Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 22:20, 28 Paź 2005    Temat postu:

mały- Opel Fan napisał:
Ale silnik dalej brzęczy i też tak samo tandetnie się zbiera Confused Globi doradza wyregulowac dobrze zapłon a najlepjej wymiane aparatu na ten bez stykowy.

...i sprawdż dokładnie ust. rozrządu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Sob 16:29, 29 Paź 2005    Temat postu:

Nowięc tak po długich regulacjach silnika przy ciśnieniu w cylindrach 10 , wałek od 2.0S i troche ruszone kanały , co najwazniejsze mam dużą zwężke w ruze wydechowej , 2 rury zagniecone i wciśnięte w 1 i to porządnie zagniecione, co osiągnełem:
-waga manty (z całą tapicerką) z 5 litrami paliwa, ja 80 kilo i nic więcej zadnego koła zapasowego, żadnej skrzynki na narzędzia. Osiągnąłem tą serie około 10s do 100km/h.
-druga opcja waga manty taż około 5litrów paliwa ja 80 kilo , kumpel około 100 skrzynka z narzędziami około 10kilo 5litrów wody , bańka 5litrowa oleju , 3litry oleju do przekładni i balast 20kilowy czas nagrany na kamere około 10s do 90km/h
korki i akcja znicz więc niebylo gdzie testowac a i psiarskich pełno się kręci.
Moje spostrzeżenia to że manta na wałku od 2.0E z ciśnieniem w cylindrach 6.5 tak samo sie zbiera co z wałkiem od 2.0S przy ciśnieniu 8.
Więc cza będzie chyba powrucić do wałka od 2.0E bo jest szybszy.
A wszystko na paliwku 98 z BP

A i jeszcze jedno ciecz chłodząca mi wyżuca tam gdzie przy termostacie jest powrót dałem nowe cybanty rura puchnie przy około 3tyś prawie 2 krotnie i zaczyna tamtędy sadzić ciecz a temperature pokazuje około 80stopni więc jeszcze długo przed otwarciem termostatu. Dlaczego tam sie twoży takie ciśnienie Question Mam 2.0 E L-Jetronik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Pią 17:43, 18 Lis 2005    Temat postu:

Nowięc projekt jest taki. Cza to tylko pospawać a wcześniej jakos zgrać ze sobą. To narazie jest 1 będzie jeszcze 2 takie samo

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[img]http://img432.imageshack.us/my.php?image=550016vy.jpg[/img]

[img]http://img432.imageshack.us/my.php?image=550027hs.jpg[/img]

[img]http://img432.imageshack.us/my.php?image=550037je.jpg[/img]

[img]http://img432.imageshack.us/my.php?image=550043ee.jpg[/img]

[img]http://img432.imageshack.us/my.php?image=550056yk.jpg[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 1:34, 19 Lis 2005    Temat postu:

czołem ,widziałem fotki!! pomysł uważam za nienajgorszy ale mam jedno ale Wink proponował bym zrobić mała puszke między rurami kolektora a przepustnicą.zostało jeszcze podpiąć linki gazu i połaczyć rurami dolotowymi.zrub narazie z przepływomierzem żebyś sie dowiedział jakie są rużnice między kolektorami orginalnymi a tymi made by mały opel-fan.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Sob 8:32, 19 Lis 2005    Temat postu:

globi napisał:
proponował bym zrobić mała puszke między rurami kolektora a przepustnicą


No właśnie niewjem czy jak jeszcze niepodniose przepustniucy czy mi sie to pod orginalną maską zamknie Question Bo filtr powietza chciałem dać zaraz nad przepustnicami.

A co do przepływomierza powietrza. Podobno w citroenach jest zrobione że niejest na dolocie powietrza jak w mancie ( z klapą spiętrzajacą ) tylko działa na zasadzie podciśnienia z kolektora ssącego. Czyli im więcej się otqwiera przepustnice tym więcej zasysa, wieksze podciśnienie i na przepływomierzu pokazuje że więcej powietrza jest. Myśle zrobić podobny patent tylko problem z wyregulowaniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin