Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

koła zamachowe a tuning

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Śro 18:54, 07 Gru 2005    Temat postu: koła zamachowe a tuning

jak sie ma koło zamachowe do tuningu silniczka
co daje a co zabiera stoczenie koła zamachowego
i jak je stuningowac ze własnym zakresie
i jak to zestroic z reszta silnika ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
monstermanni




Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 21:13, 07 Gru 2005    Temat postu:

...stoczenie koła zamachowego czyni go lżejszym,a więc mniejsze obciązenie dla wału...w praktyce auto jest "szybsze" na prostej,lecz pod "górkę" ma gorzej.Dlatego koło zamachowe do jazdy na codzień radzę ściągnąć do 2 noo max.3kg.
Cytat:
jak je stuningowac ze własnym zakresie
i jak to zestroic z reszta silnika ...

Koło musi być obrobione(stoczone) przez tokarza w odpowiednich miejscach,należy pamiętać aby póżniej go wywarzyć razem z wałem...a najlepiej z wałem,kołem pasowym oraz dociskiem.

Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Śro 22:11, 07 Gru 2005    Temat postu:

monstermanni napisał:
...
Koło musi być obrobione(stoczone) przez tokarza w odpowiednich miejscach,należy pamiętać aby póżniej go wywarzyć razem z wałem...a najlepiej z wałem,kołem pasowym oraz dociskiem.

Pzdr.


kiedyś tam... za moich początków zabawy z tuningiem silników, chciałem wyważyć samo koło zamochowe i był duży problem... nikt niećhciał tego zrobić bez wału korbowego a z wałe to chcieli taaaaka kase... więc niewiele myślac, wżuciłem koło na wyważarke do kół samochodowych... i wyważyliśmy z dokładnościa do 5g. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 1:18, 08 Gru 2005    Temat postu:

wyważarki do kół można ustawić do 2g z tego co ja miałem styczność,panowie wulkanizatorzy ustawiają na 5 g bo czym dokładniej ważą tym maja więćej motania z przesówaniem ciężarkówna kołach,ja to widze inaczej !! czeba obciąć końcówke wału korbowego z mocowaniem koła,czeba dać to tokażowi żeby przetoczył w środku i wstawił wałek eystająćy z przodu i tył koła,znaczy cżę sci wału!potem kupujemy 2 łożyska dobrej jakośći z niskim oporem toczenia i zapinamy na końce wałka.robimy obudowy do łożysk i spawamy podstawy ,z jednej strony możemy łożysko spasować lużniej na wałku żebyśmy mogli demontować koło,w tak przygotowanym użądzeniu musimy zastosować śruby z wału o tej samej średnicy ,długośći i co za tym idzie masie żęby nas niekłamało,
koło ważymy z dociskiem i znaczymy jego położenie względem koła,śruby mocująće docisk do koła mószą być takie same z takimi samymi podkladkami itd.koło takie powinno nam się zważyć na takzwane zero czyli równomiernie,gdyż cięższa strona zawsze opadnie na dół.radze użyć wiertarki do nawiercania tam gdzie mamy za duzo materiału czyli na dole!! ważenie uznamy za zakończone gdy koło bendziemy mogli ustawić w kilku wybranych pozycjach a ono niebędzie sie przekręcało.wtedy proponuje zalożyć koło na wyważarce do kół i sprawdzić!!! jeśli odrazu pokaże O;O
znaczy to że jesteśćie przegośćie na nisko spietrzone dachy pobliskich zabudowań.powiem jeszcze takie coś że w serwisach motocykli japońskich wyważają koła do ścigaczy właśnie w ten sposób,niewiele osób o tym wie bo chłopaki sie niechwalą.noże do kosiarek spalinowych też wolno sie niekręca i są kołem zamachowym dla silnika kosiarki!! podlegają tej samej obrubce również. pozdrawiam i niech siła przyciągania będzie z wami Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 1:28, 08 Gru 2005    Temat postu:

zapomniałem dodać jak wyważymy koło z dokładnością do np.5g to jak sobie policzycie siły działające na koło podczas wkręcania silnika na obroty to zrobicie wielkie oczyi złapiecie sie za głowe .niepamiętam dokładnie ale około 5g przy obrotach około 3200do 3500 rpm zrobi nam ponad 3kg różnicy na dwóch końcach koła.i moc nam wtedy ucieka na zrównoważenie drgań,panewki też cierpią nawet przy dobrym układzie olejenia silnika Rolling Eyes pozdrawiam dobrze wyważonych człowieków

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Pią 21:38, 09 Gru 2005    Temat postu:

Może bawiliśmy się i w te 2g. tak to dawno było że nie pamiętam Rolling Eyes

Wyważarka pokazuje gdzie jest za mało , więc wiadomo że po przeciwnej stronie nawiercamy... Cool

Ogulnie nie miałem żadnych problemów z panewkami w tamtym silniku...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ILKU




Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Nie 16:10, 02 Mar 2008    Temat postu:

monstermanni napisał:
...stoczenie koła zamachowego czyni go lżejszym,a więc mniejsze obciązenie dla wału...w praktyce auto jest "szybsze" na prostej,lecz pod "górkę" ma gorzej.Dlatego koło zamachowe do jazdy na codzień radzę ściągnąć do 2 noo max.3kg.

Bez problemów mozna zejść nawet do 1kg w silniku 4cyl
monstermanni napisał:

Koło musi być obrobione(stoczone) przez tokarza w odpowiednich miejscach,należy pamiętać aby póżniej go wywarzyć razem z wałem...a najlepiej z wałem,kołem pasowym oraz dociskiem.
Pzdr.

Bzdury. Wszystko wyważa się na zero. Tak jest to robione fabrycznie w większości silników.
Jak ci się skończy sprzęgło to będziesz wyciągał wał, żeby to nowe doważyć??
Koło wyważa się na zero na specjalnym stojaku. Wyważarka do kół jest za mało dokładna do tego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ILKU




Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Czw 21:06, 10 Kwi 2008    Temat postu:

Moje do C30SE wyszło tak:


Waga 4,3kg (seryjne 17,5kg)
Materiał: duraluminium PA7 oraz żeliwo, wieniec seryjny, lekko podziurawiony Wink
P.S. Wyważarka do kół jest za mało dokładna w przypadku koła zamachowego. Dużo lepszy jest prosty stojak z ośką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szpaku




Dołączył: 27 Gru 2005
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kielce

PostWysłany: Pią 7:55, 11 Kwi 2008    Temat postu:

ILKU , tak całkiem off-tropic . Świetna ława. Możesz przedstawić kilka jej zdjęć i napisać co za blok tam wstawiłeś ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ILKU




Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Pią 18:34, 11 Kwi 2008    Temat postu:

hehehe
No tak, jakiś czas już mam ten stolik.
Dane techniczne:
X25XE opla czyli 2,5V6
waga ok. 120kg Wink


[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin