Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przepustnica 2.0 VS 2.4 VS 3.0R6

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Pią 19:59, 23 Gru 2005    Temat postu: Przepustnica 2.0 VS 2.4 VS 3.0R6

Do niedawna miałem w swych łapkach te 3 przypadki. Co zaobserwowałem. Niestety niemiałem czasu pomieżyć ich wszystkich gdyz przepustnica od 2.4 poszła do Marcina z augustowa. Przepustnica od C24NE wydaje się miec mniejszą przepustnice ale to moze być zudzenie apteczne gdyz do okoła jest wiecej mięsa niż w 2.0. Ale w przepustnicy od 2.4 zamocowanu jest odważnik czy jak to nazwać. Coś co zmniejsza przekruj dziury która zasysane jest powietrze. Można wiedzieć w jakim celu Question Przepustnica od 3.0R6 to inna bajka bo jest wieksza od przepustnicy od 2.0. Co do kolektora ssącego to kolektor od 2.4 wydaje sie mieć dłuzsze rory (doprowadzające powietrze od puszki zbiorczej) od tych z kolektora od silnika 2.0. Ale puszka zbiorcza wydaje się byc większa w kolktorze z 2.0 niż w 2.4. Nieprzyglądałem się jeszcze przekrojowi rur w kolektorach z 2.4R4 i 3.0R6. Zdjęć też niestety niemam. Zamierzam iść na łatwizne i do głowicy od 2.4 zamieżam założyć kolektor od R6. Co da większa przepustnica Question
To co zaobserwowałem to opisałem, jeśli sie myle to mnie poprafcie będe wdzięczny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GT350TA




Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzesław

PostWysłany: Pią 20:13, 23 Gru 2005    Temat postu:

Przepustnica od 3.0 o ile mi wiadomo ma 65 mm, zakładanie kolektora od 3.0 jest popularną przeróbką i na pewno podniesie osiągi , można się też pokusić o przejście na Le- jetronic po podobno motronic kiepsko się nadaje do rasowanych silników (kłopoty z dolnymi obrotami).
Tyle co przeczytałem.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:21, 23 Gru 2005    Temat postu:

wzystko sie zgadza z tym kolektorem od r6,jednakże robiąc taką przerubke pasuje odetkać przepływke czyli założyć większą obudowe i jeszcze to wyregulować !! myśle że efekt może zaskoczyć ! pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Wto 9:47, 27 Gru 2005    Temat postu: Re: Przepustnica 2.0 VS 2.4 VS 3.0R6

mały- Opel Fan napisał:
Do niedawna miałem w swych łapkach te 3 przypadki. Co zaobserwowałem. ... Przepustnica od 3.0R6 to inna bajka bo jest wieksza od przepustnicy od 2.0. Co do kolektora ssącego to kolektor od 2.4 wydaje sie mieć dłuzsze rory (doprowadzające powietrze od puszki zbiorczej) od tych z kolektora od silnika 2.0. Ale puszka zbiorcza wydaje się byc większa w kolktorze z 2.0 niż w 2.4. Nieprzyglądałem się jeszcze przekrojowi rur w kolektorach z 2.4R4 i 3.0R6. Zamierzam iść na łatwizne i do głowicy od 2.4 zamieżam założyć kolektor od R6. Co da większa przepustnica Question
To co zaobserwowałem to opisałem, jeśli sie myle to mnie poprafcie będe wdzięczny Smile


Przepustnica od 3.0 da około 40% więcej powietrza... długość rur powoduje zmniejszenie lub zwiększenie elastycznośći silnika(przydatne bardziej na codzień niz w sporcie, gdzie utrzymujesz silnik na wysokich obrotach).
Co do zestrojecnia to nie takie proste... zwiekszając ilość dostarczanego powitrza musisz pamietać że mieszanka staje się ubozsza, a to może doprowadzić do szybkiego zniszczenia silnika... przeszedłem ten etap i nie podpieram się przeczytanymi informacjami tylko z praktyki... Jesli zapodasz tą wieksza przepustnice musisz przejechać się do jakiegoś warsztatu gdzie posiadaja sądę szeroko pasmową aby wykonać ten pomiar inaczej przegrzejesz tłoki... w 2.4 pękają w okolicach zaworów ssących i wydechowych, dosłownie to odrywają się kawałki aluminium , takie prostokąciki o wym . okolo 0.5-0.8mm-0.8-10mm o dług 2-3cm a tak jeszcze dokłądniej to od denka tłoka do pierwszego pierścionka... Pamiętasz zlocik na Bemowie jakies 2 latka temu? co mi się "Żaba" zagotowała po "bączkach"? Wtedy zaczeło cos dziwnie stukać w silniku jak dojechałem do domku to już przestało... jakieś 2-3 miechy puzniej okazało sie że brakuje mi na dwuch cylindrach kawałków tłoków a że aluminium jest miekkie to część wbiła się w tłoki , część przykleiła się do głowicy a resza wyfruneła do wydechu... na początku nie skojażyłem a w warsztacie gdzie robiłem obróbki twierdzili że musiały sie zawory spotkać z tłokami... wszystko może by i sie zgadzało.... ale prędzej zawór się wygnie niż tłok pęknie a zawory były proste i szczelne...
Miłego i owocnego dłubania z przepustnicą... Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Pon 22:00, 02 Sty 2006    Temat postu:

zaraz jesli zapodamy tylko wiekszy kolektor to jakim cudem sie nam ilosc powietrza zwiekszy i mieszanka zubozeje ??
skoro przepływka mierzy ilosc powietrza przepływajacego a skoro z kolektora ubedzie(popłynie do cylindra) to musi tyle samo przejsc przez przepływke ...
a co do przepływki to nie wystarczyło by podciecie gornej obudowy filtra?? zeby ja troche "otworzyc" wtedy powietrze płyneło by przez cały filtr a nie jego tylna czesc jak jest w oryginale ... poza tym jakis wydajniejszy wkład filtra - nawet od innego auta ale o wiekszej powierzchni (Uno ma zewnetrzne wymiary filtra takie same jak CIH ale ma krotsze listki - wiec mniejsza powierzchnie)
czy moze zle kombinuje ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Wto 13:36, 03 Sty 2006    Temat postu:

B CC napisał:
zaraz jesli zapodamy tylko wiekszy kolektor to jakim cudem sie nam ilosc powietrza zwiekszy i mieszanka zubozeje ??
skoro przepływka mierzy ilosc powietrza przepływajacego a skoro z kolektora ubedzie(popłynie do cylindra) to musi tyle samo przejsc przez przepływke ...
a co do przepływki to nie wystarczyło by podciecie gornej obudowy filtra?? zeby ja troche "otworzyc" wtedy powietrze płyneło by przez cały filtr a nie jego tylna czesc jak jest w oryginale ... poza tym jakis wydajniejszy wkład filtra - nawet od innego auta ale o wiekszej powierzchni (Uno ma zewnetrzne wymiary filtra takie same jak CIH ale ma krotsze listki - wiec mniejsza powierzchnie)
czy moze zle kombinuje ??


Mowa jest bardziej o większej przepustnicy a nie o kolektorku... poco wymieniać kolektor zostawiając strą przepustnice Question

Z tą przepływką to chyba przekombiniwałeś... a sam filterek nie wystarcza... ale może się nieznam...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Wto 13:41, 03 Sty 2006    Temat postu:

zakładając kolektor od 3.0 wkładamy go chyba z przepustnicą ??
czy kolektor od 3.0 pasuje do głowicy 2.2/2.4?
a co do przepływki to jak sie podetnie ten kanał plastikowy w obudowie filtra to powinna miec wieksza wydajnasc bo tak to ma mały przelot a jak sie podetnie to efekt by był jak ze stożkiem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Wto 13:54, 03 Sty 2006    Temat postu:

B CC napisał:
zakładając kolektor od 3.0 wkładamy go chyba z przepustnicą ??
czy kolektor od 3.0 pasuje do głowicy 2.2/2.4?
a co do przepływki to jak sie podetnie ten kanał plastikowy w obudowie filtra to powinna miec wieksza wydajnasc bo tak to ma mały przelot a jak sie podetnie to efekt by był jak ze stożkiem?


Tylko do tych silników pasuje ...
Nie kombinuj z tą obudową bo to nic nieda... efekt stożka uzyskasz dziurawiąc obudowe filtra, ta dolna przed filtrem... ale będzie to tylko efekt akustyczny...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin