Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skrzynia- z 4 na 5.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> RENOWACJA
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 10:47, 02 Sie 2007    Temat postu: Skrzynia- z 4 na 5.

Ostatnio wymieniłem skrzynię biegów z 4 na 5, co nie obyło się bez cięcia tunelu.
A fotki poniżej:

[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-08-02

[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-08-02
Jak widać, miejsce przewodów paliwowych jest w kabinie pod dywanem, a nie pod autem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-08-02
2x skrzynia...jedna 4, druga 5...
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-08-02
Motor wyciągnięty...
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-08-02
komora silnika...
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-08-02
po założeniu...
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-08-02
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-08-02
gotowe.
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-08-02

Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Capri




Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Czw 19:46, 02 Sie 2007    Temat postu:

kapitalna fotorelacja.

a wie ktos jak sie ma tunel po automacie do skrzyni 5 ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pią 6:49, 03 Sie 2007    Temat postu:

Capri napisał:
kapitalna fotorelacja.

a wie ktos jak sie ma tunel po automacie do skrzyni 5 ?


Hejka!
Mojego ciąłem dwa razy, gdyż fabrycznie jeździła 5-ka, a poprzedni właściciel założył automata, ale tak bardzo nieudolnie. Więc pociąłem i pospawałem już pod 4-ro biegową skrzynię z rexa (która ma drążek przesunięty ok 5cm w tył w porównaniu z fabryczną 5-ką skrzynią z manty).

A teraz przyszedł czas na 5-kę.
Nie wiem, jaki jest otwór w tunelu, jeśli chodzi o automat bo to, co było w moim, to historia świata, ale najprościej jest to spróbować spasować na aucie, bo takie mierzenie nie zawsze wychodzi tak, jakby się chciało.
Potem albo jest za ciasno i coś się tłucze, albo otwór niesymetrycznie pasi względem drążka i gumy się przecierają... po prostu cyrk.
Najprościej chyba wyciąć tak jak ja, założyć skrzynię i silnik, skręcić wszystko do kupy i wtedy rzeźbić.

Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Pią 8:24, 03 Sie 2007    Temat postu:

"Historją świata" jest połozenie mat "Kelera" na całej podłodze, może to i wygłuszy nieco dzwięki dochodzące zewnątrz ale... jest znakomitym srodowiskiem do rozprzestrzeniania się korozji. Woda zawsze znajdzie sobie drogr żeby dojść do blachy a ze względu na słabe przewietrzenie baaaardzo szybko ją niszczy...

Wracają do tematu "żeżba" widać była okrutna, jak to kiedyś "Bertus" podsumował "szopa wujo mechanik"...

Capri napisał:

a wie ktos jak sie ma tunel po automacie do skrzyni 5 ?


Tak samo jak z 4-ki na 5-ke, automat jest najniższy od góry tunel jest bez "przegarbienia" (tak jak w 4-ce) lewarek wychodzi w innym miejscu...
Najlepiej i najłatwiej jest zaopatrzenie się w orginalne "wygarbienie" podłogi od 5-ki ułatwia to też montaż. Wszystkie nakładki na tunel mają drugą i trzecią śrubke w tych samych miejscach i mozna odnieść się do nich robiąc przymiarki do takiej przekładki...

ps: jak by co to mam ze dwia takie "tunele" pod 5-ke Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaclaw




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódz

PostWysłany: Nie 17:33, 05 Sie 2007    Temat postu:

a od czego te przewody po prawej stronie tunelu..?
paliwo, gaz , hamulce Wink BAREK...?
i dlaczego wewnatrz..?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 6:39, 06 Sie 2007    Temat postu:

czaroodziej napisał:
"Historją świata" jest połozenie mat "Kelera" na całej podłodze, może to i wygłuszy nieco dzwięki dochodzące zewnątrz ale... jest znakomitym srodowiskiem do rozprzestrzeniania się korozji. Woda zawsze znajdzie sobie drogr żeby dojść do blachy a ze względu na słabe przewietrzenie baaaardzo szybko ją niszczy...

Wracają do tematu "żeżba" widać była okrutna, jak to kiedyś "Bertus" podsumował "szopa wujo mechanik"...

Capri napisał:

a wie ktos jak sie ma tunel po automacie do skrzyni 5 ?


Tak samo jak z 4-ki na 5-ke, automat jest najniższy od góry tunel jest bez "przegarbienia" (tak jak w 4-ce) lewarek wychodzi w innym miejscu...
Najlepiej i najłatwiej jest zaopatrzenie się w orginalne "wygarbienie" podłogi od 5-ki ułatwia to też montaż. Wszystkie nakładki na tunel mają drugą i trzecią śrubke w tych samych miejscach i mozna odnieść się do nich robiąc przymiarki do takiej przekładki...

ps: jak by co to mam ze dwia takie "tunele" pod 5-ke Cool


Korozja na mojej podłodze?
Oj Czarku- było piaskowane, podkład i lakier acrylowy, baranek, jeszcze raz podkład i lakier, a na to dopiero maty na ciepło (tyle od środka). Minia, bitumy i jakieś asfaltozy to dla mnie przeżytek (badziewie na jeden sezon) nadające się do konserwacji płotu, a nie bryki.

Wiem, że wilgoć wlezie wszędzie, dlatego jak można zobaczyć na fotkach, maty są nałożone za pomocą opalarki na zakładkę jedna na drugą, a także zachodzą na progi, aby były szczelne i nie było możliwości, by woda po zimie gdzieś tam podeszła pod spód.
Manta, jak pewnie dobrze wiesz, fabrycznie ma naklejone jedynie ok. 30% tego, co w mojej i rzeczywiście fabryczne wygłuszenia to niezły niewypał.
Robota cholernie pracochłonna, ale jak widać, po 5-ciu latach eksploatacji nic się nie dzieje. (te małe odbarwienia, to resztki pianki poliuretanowej, która znajduje się pod dywanem). Od spodu auta też nic się nie dzieje. Cholernie upierdliwa i czasochłonna robota, ale ja jestem zadowolony.

A co do tego, czy jest ciszej... hmmm... tu by szło polemizować.
Na pewno nie na tyle ciszej, co możnaby się było spodziewać po takiej ilości mat.
Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ROBECKI dnia Pon 12:20, 06 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 6:41, 06 Sie 2007    Temat postu:

jaclaw napisał:
a od czego te przewody po prawej stronie tunelu..?
paliwo, gaz , hamulce Wink BAREK...?
i dlaczego wewnatrz..?


A po co Ci te przewody pod autem?
Paliwo. Z hamulców też miały być wewnątrz, niestety nie doszłem do tego.
Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 12:44, 06 Sie 2007    Temat postu:

ROBECKI napisał:
jaclaw napisał:
a od czego te przewody po prawej stronie tunelu..?
paliwo, gaz , hamulce Wink BAREK...?
i dlaczego wewnatrz..?


A po co Ci te przewody pod autem? Przecież fabryczne tylko korodują lub się urywają.
Paliwo. Z hamulców też miały być wewnątrz, niestety jeszcze nie doszłem do tego, ale może już wkrótce.
Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Pon 21:25, 06 Sie 2007    Temat postu:

ROBECKI napisał:
[
Korozja na mojej podłodze?
Manta, jak pewnie dobrze wiesz, fabrycznie ma naklejone jedynie ok. 30% tego, co w mojej i rzeczywiście fabryczne wygłuszenia to niezły niewypał.
Robota cholernie pracochłonna, ale jak widać, po 5-ciu latach eksploatacji nic się nie dzieje.
A co do tego, czy jest ciszej... hmmm... tu by szło polemizować.
Na pewno nie na tyle ciszej, co możnaby się było spodziewać po takiej ilości mat.
Pozdro.


W "zabie" nie ma nic na podłodze.... i prze kilka latek też nic nie wyszło zostały usunięte orginalne maty i tyle... żadntch specjalnych powłok antykorozyjnych... a skoro nic nie wygłuszyła taka ilość mat to po co je dawać??

Nie tam żebym krytykowął i żle życzył... ale obyś się nie zdziwił jak będziesz kiedyś zrywał te maty...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Wto 6:43, 07 Sie 2007    Temat postu:

W "zabie" nie ma nic na podłodze.... i prze kilka latek też nic nie wyszło zostały usunięte orginalne maty i tyle... żadntch specjalnych powłok antykorozyjnych... a skoro nic nie wygłuszyła taka ilość mat to po co je dawać??

Nie tam żebym krytykowął i żle życzył... ale obyś się nie zdziwił jak będziesz kiedyś zrywał te maty...[/quote]

Daj spokój, przecież się o nic nie obrażam, a każde słowa w temacie są mile widziane.
Żabą się ścigasz, więc chodzi o każdy kilogram zbędnego balastu- maty bitumiczne, pianka poliuretanowa, tylna kanapa, itd.
Nie twierdzę, że absolutnie nic nie wygłuszyły, ale spodziewałem się lepszego efektu.
A co do korozji- czas pokaże, co się będzie działo.
Spodziewałem się, że będzie zdecydowanie gorzej wyglądać po zdjęciu dywanu, ale jest całkiem spoko.
Poza tym nie planuję do końca życia jeździć wyłącznie Mantą, może jeszcze 5-6 lat... a potem zamknę ją w garażu i niech stoi do lepszych czasów, aż dzieciaki podrosną i będę mieć naprawdę mnóstwo czasu, żeby się nią bawić jak kiedyś... za dawnych czasów szkolnych (a w międzyczasie można spokojnie wolne fundusze przeznaczyć na gromadzenie gratów, a ostatnio przeglądając w wolnym czasie net znalazłem to i owo)... więc... może kiedyś...
Ja jeżdżąc różnymi wynalazkami nauczyłem się z praktyki, co warto zastosować, a czego zdecydowanie nie należy. I to procentuje mi przy eksploatacji Manty.
Tak więc sam dobrze wiesz, że czas i praktyka robi swoje.
Pozdrawiam serdecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Wto 23:08, 07 Sie 2007    Temat postu:

Jeszcze jedno pytanko... nie to zebym się czepiał...
te maty to na pewno samochodowe (kelera) czy zaadoptowana jakaś z budownictwa?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 6:13, 09 Sie 2007    Temat postu:

czaroodziej napisał:
Jeszcze jedno pytanko... nie to zebym się czepiał...
te maty to na pewno samochodowe (kelera) czy zaadoptowana jakaś z budownictwa?


Kupowane w sklepie z samochodowymi artykułami lakierniczymi.
Dostępne rozmiary to 0,5x0,5m lub 0,5x0,25m.
Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> RENOWACJA Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin