Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulacja zaworów CIH

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> PROBLEMY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Śro 13:33, 14 Mar 2007    Temat postu: Regulacja zaworów CIH

Potrzebne narzedzia :
- wkrętak gwiazdka/płaski ( o ile odma jest założona z opaską)
- klucz 10 - najlepiej długa wąska nasadka
- klucz 15 oczkowy ( z cienką ścianką) lub długa wąska nasadka
- klucz 19 najlepiej długi oczkowy
- szczelinomierz

Czas operacji nie powinien przekroczyć 1h

czynności:
1. zdjąć odme (+ zdjać filtr powietrza wraz z obudową w Gaźnikowcu)
2. odkręcić pokrywe zaworów - 6śrubek (klucz 10)
3. zdjąć pokrywe uważając aby nie rozerwać uszczelki (jeśli chcemy ją jeszcze wykożystać )
4. założyć klucz 19 na wał i kręcić silnikiem do momentu uzyskania tzw. mijanki (mijanka- zawory ustawiają sie w charakterystyczny sposób - 1 się zamyka 2 zaczyna sie otwierać) na 1 bądź 4 cylindrze. ( gdy mijanka jest na 4 ustawiamy zawory na 1 cylindrze i odwrotnie)



5. ustawianie luzu zaworowego :
a) przy popychaczach mechanicznych (sztywne szklanki) ustawiamy luz na 0,30mm na ssącym i wydechowym zaworze potrzebne są szczelinomierz i klucz 15 szczelinomierz wkładamy pomiędzy trzonek zaworu a dźwigienkę i kluczem 15 dokręcamy (bądź luzujemy gdy szczelinomierz nie wchodzi) odpowiednią nakrętkę na dźwigience popychacza. Prawidłowo ustawiony luz jest wtedy gdy możemy wysunąć szczelinomierz z lekkim oporem. - czynność powtarzamy 4 razy (dla każdego cylindra ustawia sie tak samo- odpowiednio 1z4 cylindrem i 2z3)
b) po ustawieniu luzu obracamy wałem korbowym (klucz19) i sprawdzamy na wszystkich cylindrach ustawienie luzu - jeśli sie zgadza to zaczynamy składanie silnika.
6. zdjąć klucz z Wału korbowego !!!!
7. powtarzamy czynności z punktów 1-2-3 w odwrotnej kolejności



Przy zaworach z Hydraulicznymi popychaczami pkt od 1-4 pozostają bez zmian, różni sie sama regulacja
5- regulacja zaworów z Hydrauliką
a) ustawiamy luz na szczelinomierz ( przy szklance zalanej olejem ) na 0,05mm następnie dokręcamy o 1 obrót (przy szklankach pustych ustawiamy luz na 0,30 i tak zostawiamy) po ustawieniu w ten sposób wszystkich cylindrów zakładamy pokrywę zaworów (można ją złapać na 2 śrubki)

b) !!! ZDEJMUJEMY KLUCZ Z WAŁU !!!

odpalamy auto na około 1 min jeśli zawory klepią ( wydają metaliczne dźwięki )
c) zdejmujemy pokrywę i sprawdzamy luz - jeśli jest wyczuwalny ręką to dokręcamy o 1 obrót jeśli luz nie jest wyczuwalny to dokręcamy o 0,5 obrotu (odpowiedni klepiący zawór)
d) powtarzamy punkty b i c do uzyskania odpowiedniej pracy zaworów, jeśli już ustawiliśmy zawory i nie hałasują.
6)powtarzamy czynności z punktów 1-2-3 w odwrotnej kolejności

Udanych Regulacji Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Pią 8:00, 16 Mar 2007    Temat postu:

co do ustawiania zaworów hydraulicznych, to nie za bardzo Twój przepis jest poprawny.
Powinien wyglądać tak- po wstępmym ustawieniu luzu polegającym na dokręcaniu nakrętek do momentu aż dźwignia nie będzie miała zbytniego luzu- np 0,4 mm, odpalamy silnik. Przydatna wtedy jest osłona na koło rozrządu, (aby olej sie zbytnio nie chlapał), i dokręcamy kolejno nakrętki o 1 obrót, z tym, ze nie wolno zrobić nam za jednym razem więcej niż 1/4 obrotu nakrętki, za każdym razem czekając aż silnik odzyska wolne obrotu. Jeśli po 1 obrocie dźwigienki jeszcze hałasują można zrobić jeszcze 1/4- 1/2 obrotu, pamiętając o przerwach na wyrównanie obrotów. Cała ta procedura opisana jest zdaje się w hayensie, albo w książce do rekorda, i prawdę mówiąc inne sposoby nie są poprawne dal naszych popychaczy hydraulicznych. Oczywiście silnik musi mieć ustawiony dobrez Zapłon, gaźnik, czy też wtrysk.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Pią 18:16, 16 Mar 2007    Temat postu:

magic napisał:
co do ustawiania zaworów hydraulicznych, to nie za bardzo Twój przepis jest poprawny.
Powinien wyglądać tak- po wstępnym ustawieniu luzu polegającym na dokręcaniu nakrętek do momentu aż dźwignia nie będzie miała zbytniego luzu- np 0,4 mm, odpalamy silnik. Przydatna wtedy jest osłona na koło rozrządu, (aby olej sie zbytnio nie chlapał)

Mam pytanie to 0,4 ustawiamy przy suchych popychaczach czy przy napełnionych oliwą ?? kolejna sprawa olej chlapie z dźwigienek nie tylko z koła - ustawiałem już kilkakrotnie hydraulike i po ustawieniu zrobiłem równiutko 10000km wałeczek nie nosi śladów zużycia głowica jest szczelna.
W jaki sposób twoim zdaniem można zaszkodzić popychaczom jeśli będziemy dokręcać po 0,5 obrotu (klepiący popychacz) i sprawdzać czy działa poprawnie ??
A czy nie zdarzyło ci sie aby sie popychacz rozpiął ?? bo robiłem już silnik w którym rozpiął sie samoczynnie po poluzowaniu się szpilki podczas jazdy ...

Wszelkie uwagi odnośnie postu o regulacji mile widziane - zachęcam również do opisywania innych czynności obsługowych naszych autek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:19, 17 Mar 2007    Temat postu:

ja reguluje od dawna w ten sposób hydrałlike i niemiałem nigdy kłopotów z rozchlapanym olejem ani z klepaniem po uruchomieniu.kazdy ma swoje sposoby na robote z ruznymi żeczami,ważne żeby efekt na końcu był dobry

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Pon 7:31, 19 Mar 2007    Temat postu:

Oczywiście, że szklanki powinny być napełnione olejem- w miarę możliwości, wiadomo, że będą zapowietrzone, dlatego sie je reguluje. Jeśli będziesz dokręcał nakrętki na postoju, i odpalisz silnik później, to istnieje realne ryzyko, że tłoki spotkają sie z zaworami po odpaleniu. Dlatego bezpieczniej jest dokręcać po pół obrotu i czekać aż obroty się ustabilizują.

P.S. Dlaczego nie stosować technologi, która proponuje zarówno producent, jak też dosyć renomowane wydawnictwo?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Pon 10:40, 19 Mar 2007    Temat postu:

magic napisał:

P.S. Dlaczego nie stosować technologi, która proponuje zarówno producent, jak też dosyć renomowane wydawnictwo?

Poprostu opisałem mój sposób na regulacje CIH - a uważam go za może nie tyle łatwiejszy co bezpieczniejszy dla "Regulatora" bo nie jest narażony na wtyknięcie paluszka w wirujące częśći i na ochlapanie gorącym olejem ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Pon 21:13, 19 Mar 2007    Temat postu:

Liczy sie silnik... Mi tez ręce drżały za pierwszym razem. A z oleju była cała komora, a pod autem plama jak niewiadomoco. Potem zrobiłem osłonę na łańcuch wg opisu producenta ( chyba nigdy nie używana, a teraz widziałem na sprzedaż pokrywę z wyciętym otworem do regulacji zaworów. Ale i tak warto szmaty lub trociny pod silnik wrzucić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:22, 19 Mar 2007    Temat postu:

prosze nieopowiadaj mi że sie zawory spotkają podczas regulacji ,bo to znaczy że musiał byś juz mieć podparty zawór na kole podstawowym wałka rozrządu a zanim to sie stanie 4 razy stracisz równa prace silnika.jeśli tak by miało być to sportowe wałki niemiały by racji bytu.pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Śro 14:01, 21 Mar 2007    Temat postu:

a sportowe wałki moga współpracować z hydraulicznymi popychaczami?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Śro 14:04, 21 Mar 2007    Temat postu:

magic napisał:
a sportowe wałki moga współpracować z hydraulicznymi popychaczami?

Tak w 100% jeśli wałek jest do popychaczy hydraulicznych, każdy wałek jest przez producenta oznaczany z jakimi ma popychaczami współpracować - w swojej Mancie mam 296* Irmschera i popychacze dają rade Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Śro 14:12, 21 Mar 2007    Temat postu:

Tak, mam na myśli ekstremalne wałki, takie, których niewprawne użycie spowoduje spotkanie zaworów z tłokami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:29, 21 Mar 2007    Temat postu:

nawet przy najostrzejszych wałkach nieprawidłowa regulacja spowoduje nierówną prace silnika ,pomijając to że na sportowym już nieruwno będzie pracował,żeby zawór udeżył o tłok musiał byś tak skręcić regulacje że zawór musiał by już być podparty nawet i 2mm lub więcej.bardziej prawdopodobne jest spotkanie przy przestrawianiu wałka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Czw 9:44, 22 Mar 2007    Temat postu:

Tyż prowda. Ale wszystko możliwe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Czw 20:14, 22 Mar 2007    Temat postu:

magic napisał:
Tak, mam na myśli ekstremalne wałki, takie, których niewprawne użycie spowoduje spotkanie zaworów z tłokami.


Extremalne wałki tz. takie pow. 312??
Jeśli tak to te są tylko na mechanice... i przy mocnym obnirzeniu głowicy można doprowadzić do spotkania się zaworu z tłokiem... znam z autopsji... wałek 328 wznios zaworów 12.8mm (serja 9,4) i ssący nie zdanżał się chować... w takim przypadku wystarczy zastosować regulowane kółko rozrządu...

Hydraulike ze szczelinomierzem... buuuuuuuuhahaha, własne sposoby to zachowaj lepiej dla siebie... i nie mieszaj ludziom w głowach... JEDEN OBRÓT!!?? i jeszcze 180st.!! i takdo usr...ej śmierci...czas trwania regulacji?? 1h?? to chyba z przerwą na obiad... max to 30 na jeśli początkujący to 40minut.
Nie ma mozliwości żeby w trakcie regulacji hydrauliki na chodzący silniku spotkały się zawory z tłokami... jak tylko "powiesisz" zaworek to odrazu to poczujesz w nierówności pracy silnika... pozatym po wyciszeniu dzwigienek dokręcasz 4 razy po 90st. angole natomiast do sportu dokręcaja 6razy po 90... sprawdzone nic się nie dzieje...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> PROBLEMY Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin