Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

A manta? W moim przypadku B MANTA

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> MOJE AUTO
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 9:10, 23 Lip 2007    Temat postu: A manta? W moim przypadku B MANTA

Robecki i Manta.

Moja przygoda z brykami z GM zaczęła się jeszcze za młodu, kiedy zdałem na prawko, za sprawą Leszka, mojego kumpla z ławki szkolnej (którego serdecznie pozdrawiam).
Otóż jeździł on Asconą A 1,6 należącą do jego ojca. Dwudrzwiową, w kolorze brąz metallic z czarnym vinylem na dachu, mnóstwem chromów i kremową tapicerką (z czarną deską rozdzielczą). Auto było z 1971 roku, a więc miało wtedy 21 lat, a wyglądało, jakby przed chwilą zjechało z taśmy produkcyjnej. Jednej rysy na lakierze, jednego wgniecienia, brak jakiegokolwiek pryszcza, a chromy i tapicerka jak nówka- wprost poezja.
Cóż, fajna była. Szkoda, że ją sprzedali, bo kolejny właściciel- kretyn zakatował wóz w pół roku...

A manta? Właściwie powinno być- B Manta.
Mantę kupiłem w 1996 roku od kumpla z uczelni, bo brakowało mu kasy.
Jest to model GT/E z 1980 roku, który był w srebrnym metallicu, na wąskich plastikowych zderzakach, alufelach ATS 6x13, z czarną deską rozdzielczą, niebieskimi boczkami i fotelami oraz kremową podsufitką wewnątrz. Jeździła wiernie przez rok, aż zaczął jęczeć tylny most i skrzynia, a rdza pojawiła się prawie wszędzie. Wtedy zamknąłem auto na pięć lat w garażu. W wolnych chwilach porozkręcałem całą do ostatniej śrubki i zaczął się remoncik (taki porządny).
Blacharka- cała została wypiaskowana, wymienione wszystkie elementy noszące jakiekolwiek oznaki korozji, nowe naklejane wygłuszenie płyty podłogowej, pełna konserwacja- spód auta i profile zamknięte, nowy lakier.
Zawieszenia przód/ tył- piaskowane i lakierowane, nowe tuleje i gałki. Sprężyny z drutu grubości 13mm, (na przód wkrótce dostanie 14mm). Wiem, zero obniżenia- wygląda jak seria i tak ma być. Amortyzatory żółte Koni (przód i tył). Szpilki do stabilizatora przedniego zawieszenia- ze szpilek M10 (fabryczne M8 nie były w stanie przeżyć przeciążeń, zbyt często się urywały- wymianę polecam wszystkim szaleńcom takim, jak ja!).
Hamulce- tarcze wentylowane Zimmermann, bębny Brembo, klocki i szczęki Ferodo, zaciski rex 2.2 piaskowane i lakierowane, nowe tłoczki i uszczelnienia, nowe cylinderki na tył. Nowe gumki do pompy hamulcowej, a także przewody- miedziane i gumowe, płyn- DOT 5.1.
Skrzynia- rekord, 4- ro biegowa ze skróconym o 6 cm drążkiem (fabryczna nie przeżyła).
Silnik- standardowy 20E, splanowana głowica, wałek Risse 296, wydech- przelotowe tłumiki absorbcyjne (by zbytnio się nie dusił i nie hałasował), końcowy tłumik- Bosima (niestety nie w wersji INOX). Nowe przewody paliwowe (8mm Cu) poprowadzone w kabinie pod dywanem, a nie pod autem.
Wnętrze- całe w czerni: nowa podsufitka, welurowe fotele- Senator (niestety nie są podgrzewane), kierownica SWM, neonowy trzeci STOP Hella na oparciu tylnej kanapy, mały dodatek wykończeniowy- gumowy czarny rękaw na dźwigni hamulca ręcznego, oraz dźwignia przełącznika kierunkowskazów (taka masywniejsza niż z manty)- fabryczne z rexa E, reszta wnętrza- seria.
Bagażnik-wyklejony czarną wykładziną polarową (miało tylko fajnie wyglądać, a okazało się w pewien upalny, słoneczny dzień, że pozostawiona w nim na parę godzin butelka wody mineralnej wcale się nie nagrzała- taki miły skutek uboczny).
Koła- alumy w czarnym macie 7x15 ET 30 (dwadzieścia osiem- piszę słownie, bo włazi emotikona)- MAK (ATS), gumy: przód- 205x55x15, tył- 225x50x15 (oczywiście na lato).
Buda z zewnątrz- jak seryjne GT/E z 1980r- ale bez klamek i zamków, bez oznaczeń i bez przedniego spojlera- ozdobił dziób pewnej niebieskiej, ładnie obniżonej manty- niektórzy pewnie wiedzą, kto ją składał i jeździł po zlotach zdobywając puchary i trofea.Wink Pozdrowienia dla ekipy z Kraka .

Plany na przyszłość?- Wspomaganie układu kierowniczego (by moja żona pokochała ją tak, jak mnie), elektrycznie otwierane szyby, kpl. plastików Irmschera (dwa szerokie zderzaki, nakładki na błotniki i progi, 3-elementowe skrzydło na tylną klapę i blenda między lampy, wytłoczony garb na przedniej klapie - taki z rexa 2.3D – te elementy leżą już w garażu i się kurzą), a oprócz tego vinyl na dachu, skóra w środku- koniecznie czarna, klimatyzacja- zdecydowanie dwustrefowa, silnik- obowiązkowo z odrzutowca...
He, he, he, a tak na poważnie- szyby na pewno, wspomaganie może też, a reszta zostaje bez zmian- no może silnik...
2.2E, który też już się czai w garażu. Teraz jeszcze splanowanie głowicy i wymiana zaworów najchętniej na 47/42- a co, jak szaleć, to szaleć! Chłodnica oleju i ukł. wydechowy 2,5” w inoxie- to tak skromnie.
Ciut wydajniejsze wtryskiwacze i mocniejsze sprzęgło już mam.
Chociaż w te upały coraz częściej myślę o klimie... O BOSCH! (piszę bosch zamiast o Boże) Ale skwar w biurze!

Zdecydowaną większość prac wykonałem sam starając się nie stosować jako dodatków elementów spoza GM (np. guma do dźwigni ręcznego, przełącznik kierunkowskazów), a co najwyżej w miejsce seryjnych ulepszone zamienniki- Koni, Zimmermann, Brembo, Ferodo, Risse 296grad. Niestety parę drobiazgów trzeba było zapożyczyć z aut spoza koncernu GM, nad czym niestety ubolewam, Confused tj. mechanizm otwierania tylnej klapy. Ale już wkrótce wymieniam linkę z wichajstrem na elektryczny siłownik. Twisted Evil
Mnóstwo czasu i kasy pożarło, ale nigdy nie żałowałem, zwłaszcza gdy widzę, jak się ludziska gapią, a co niektórzy w pseudo gti muszą spadać z lewego, bo nie lubię jeździć powoli- cóż, CRISTIE nie została stworzona, by stać w korkach Wink .
Jeśli ktoś ma pytania- chętnie odpowiem na forum jeśli tylko znajdę chwilę wolnego czasu, by siąść przy kompie. (bo coś ku-mać fotki mi nie wchodzą, ale spox, dam radę).
Pozdrawiam wszystkich mantomaniaków i resztę fanatyków tych pięknych aut. Życzę wszystkim zadowolenia z użytkowania swoich pojazdów i milionów kilców pod dupą- ROBECKI.
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-07-30
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-07-30
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-07-30
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-07-30
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-07-30
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-07-30
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-07-30
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-07-30
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-07-30
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-07-30
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-07-30
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-07-31
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-07-31
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-07-31
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-07-31
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-07-31
[link widoczny dla zalogowanych]
Shot at 2007-07-31

No! Fotki już są. A przez ostatni weekend założyłem 5-kę skrzynię.
Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marecki6926




Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katy Wroclawskie

PostWysłany: Czw 12:06, 08 Lis 2007    Temat postu:

fajna bryka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pią 7:24, 09 Lis 2007    Temat postu:

marecki6926 napisał:
fajna bryka


A która?
Bo jak się dobrze przyjrzeć wszystkim fotkom, to są trzy (dwie gdzieś tam w tle, ale są). Wink
Dziękuję i pozdrawiam. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> MOJE AUTO Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin