Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wydech 4,2,1 vs 4,2

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Wto 21:20, 10 Sty 2006    Temat postu: Wydech 4,2,1 vs 4,2

Nurtuje mnie od dawna. Dlaczego do sportu robi się układ wydechowy 4,2,1 a nie poproswu 4,2. Dlaczego do końca niemogą iśc 2 rury Question W zasadzie im szybciej odprowadzimy spaliny tym mniej bedą tłumic silnik i go chamować Question Ale silnik musi być troszku chamowany układem wydechowym zeby sie nieprzekrecieł Question Czy ta zasada tyczy sie tylko seryjnego silnika Question A dokładnie to chodzi o to ze przy wysokich obrotach spreżyna niezdązy zamknąć zaworu i moze to zrobić tłok Question Moze mi to ktoś wytłumaczyć Question Byłbym wdzięczny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Sob 17:42, 14 Sty 2006    Temat postu:

A po co maja przez czałą długość sam. lecieć dwie rury?? o malutkiej średnicy?? Rozdzielenie wydechu na owe dwie rurki ma sens dopiero przy 6-cio pakach... i do typowego sportu to się robi 4-1 a nie 4-2-1 , pozatym średnica rur uzalezniona jest os efektu "falowego" przepływu spalin... itd. żeby ten efekt został uzyskamy musiał byś rurke zmniejszyć na jakieś 30-35mm a odbicia i tak były by tak małe że prawdopodobnie zakończyło by sie to fiaskiem. Pozatym jest jeszcze kwestja masy takiego układu to też niekożystnie wpłyneło by na wynikm końcowy...

Tak ogulnie jak byś zapodał dwie rurki to tak jak bys np. wywalił środkowy (ten koło dyfra) tłumnik i pozostawił tylko tylny (końcowy) sprawdzone na chamowni! Taka przeróbka + strata mocy...

Jak już robisz silnik żeby się wysoko kręcił,, to: wsadzasz między innymi takie sprężynki żeby te zaworki szybciej się zamykały, tak od 95kp się zaczynaja a dochodzą nawet do 125-130kp

Sprawdzone że najlepszy efekt przy silnikach nie kręcacych się wysoko daje śreednicfa rurek 2.5"(63.5mm) w lutym b ędziemy budować nowy układ wydechowy, bardziej dostosowany do wałka 328 kol.4-1 na rurkach średnicy ...no troszkę większej... mam nadzieje że to + zmodyfikowany zapłon pozwoli "wkręceć" się silnikowi na 8500obr/min.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin