Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

swap 2.0 na 2.4i - problemy...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rav273




Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Nie 5:21, 22 Paź 2006    Temat postu: swap 2.0 na 2.4i - problemy...

Witam,
Przekładam motor 2.4i (omega automat) do asconki (ascona gażnik), niektórzy z Was juz przerabiali podmiane silników.
Motory wyciągnięte (ale wiązki ciągle jeszcze na miejscach Confused ).
Jestem w trakcie zamiany misek olejowych - smoki zamienione, ale co zrobić z bagnetem - JAK SOBIE Z TYM PORADZILIŚCIE?
I druga rzecz - kolektor wydechowy - nie jestem jeszcze pewien czy ten z omegi podejdzie, a w oryginale z asconki będę musiał umieścić sonde lambda - podobnie jak w przypadku bagnetu - nie usmiecha mi się wiercenie w żeliwie...
Jak do tej pory to tyle, jeszcze kwestia pompy paliwowej i zbiornika (ascona na gażniku)...
Wszystkie wskazówki od ludzi, którzy przerabiali temat - OCZEKIWANE Z NIECIERPLIWOŚCIĄ!
Rafał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Nie 12:48, 22 Paź 2006    Temat postu:

Odpiasłem na... innym forum...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czaroodziej dnia Czw 21:39, 23 Lis 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
monstermanni




Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 0:12, 17 Lis 2006    Temat postu:

czaroodziej napisał:
Odpiasłem na MR... [link widoczny dla zalogowanych]

Kol. czarodziej-u to ewidentne naruszenie regulaminu naszego forum!(patrz. pkt.3)
Jestem zmuszony udzielić Ci 1-go oficjalnego upomnienia.
Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wilkoo
Administrator



Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 12:13, 17 Lis 2006    Temat postu:

A i pozostaje fakt, że osoby nie zarejestrowane na MR nawet nie zobaczą co napisałeś! Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:45, 17 Lis 2006    Temat postu:

cześć, bagnet załuż od 2.0 po drugiej stronie łapy powinna być zaślepka lub miejsce na miarke ,wystarczy zmieżyć otwór i wywiercić jak w 2.0 a starą miarke zaślepić aluminiowym kołkiem,a dokładnie otwór po miarce.smok z 2.0 i miska również tego tłumaczyć nietrzeba ale uchwyt do smoka podobno sie nieda załozyć tak mówią i piszą znawcy tematu,a ja powiem że guzik prawda bo sie da !!!!!!!!!
odpowiednie ułożenie tej łapki ze smokiem spowoduje że do przeciwwagi wału bedzie jakieś 2-3mm co w zupełności wystarczy.
teraz o kolektorach :jeśli chcesz zostać na gażniku to możesz założyć z 2.0 uprzednio go przerabiając! do tego celu kup sobie uszczelke kolektorów do cih 2.2 która ma wiele zalet ,2 najuważniejsze to cena i lepiej pasuje do głowicy niż orginalna 2.4.przyłuż ją potem do kolektora ssącego 2.0 i zobaczysz ze otwory centrujące niepokrywają sie,nalezy zmieżyć otwory powyżej okien jakie mają średnice i wywiercić jak sugeruje przyłożona uszczekja i powinno działac. odnnośnie kolektora wydechowego to żeliwny z 2.4 będzie pasował i ma orginalnie miejsce na sonde więc niemasz kombinacji ,będziesz potrzebował jedynie początek wydechu tzw. dwururke z omegi lub fronterki żeby odpowiednio to połączyć pod wozem. jeśli myślisz o wtrysku to proponuje ci kolektor z cih2.2 bo mieści sie pod maską i niema kombinacji jeśli pragniesz mieć ssący z 2.4 to nieunikniesz cięcia i będziesz musiał zamontować jakąś miednice na masce ewętualnie garba {patrz na strone, manta i240 kolegi wilkoo,tam garb jest przymusowy}teraz troszke o kabelkach ,podłączenie gażnika opisywać nietrzeba bo pewnie dasz rade ale niewiem jak sie chcesz zabrać do żeczy jak to miałby być wtrysk.są 3 opcje .

1- wiązka z 2.0 jeśli masz całą z kompem i przekażnikiem do pompy tpo masz do podpięcia 4 kable do instalacji auta zielony idący od cewki [-] do zielonego przy kompie, dosyć ważny kabel którego niema seryjnie w autach na gzżniku.potem do podpięcia masz 3 kable w kostce która seryjnie wypada nad wentylatorem nagrzewnicy [+] po stacyjce chyba był czarny,zasilanie pompy paliwa niebieski, trzeciego kabla w wiązce niepamiętam ale niema problemu z dowiedzeniem sie dlamnie gdybyś montował tą opcje a i bym zapomniał w opcji kolektor 2.2 i wiązka 2.0 trzeba wybić zaślepke z tył kolektora i dorobić tam najlepiej zaślepke z alu i zamontować 5 wrysk

2- instalacja2.2 dosyć trudny temat a to z tego powodu że masz małą szanse znaleść coś rossądnego i działającego ,ta instalacja działa na 4 wtryskach ,bardzo wiele ludzi niewie nawet że instalacje 2.2 miały czasem podpięta do kompa taką małą czarna skrzyneczke która miała tam jaką mapke zapłonu i wtedy silnik dopiero zaczynał żyć .podpięcie jest nienajłatwiejsze i jest duzo problemów z uruchamianiem na zimnym ciepłym i z przydzwanianiem zapłonem jeśli niepodłaczysz poprawnie! niepolecam!!!!!!!!!!!!!!!!!

3- mi at opcja podoba sie najbardziej. zakładasz wiązke z orginalnego silnika 2.4 jeśli była na automacie to trzeba go wyciąć z wiązki ,dotyczy to równiez pozostałych zbednych kabli.wiązka z automatru posiada w sobie 2 kable dosyć grube czarne z czerwonym które trzeba połączyć żeby auto zaczeło zapalać[przy automacie jest to zabespieczeniem aby uruchamiać auto tylko na pozycji parking]tak naprawde to ta instalacja po obrubce obcinaczkami do kabli potrzebuje tylko 2 kable podpięte do wozu, jest to szaro czerwony chyba i jest to pompa, czarny z żyłtym to [+] po stacyjce ten sam idzie na [+] na cewke i tyle . ta instalacja jest o tyle fajna że prawidłowe podpiecie spowoduje nienaganną prace i bezawaryjnośc. możliwośc tuningu elektronicznego itd do tego proponuje znaleśc schemat bo możesz podłączyć pare fajnych opcji jak kontrolke [sprawdż silnik]itd. sterowania pompy niema co opisywać bo to jest orginalnie w wiązce ,moduł zapłonowy też ci odpada do kupienia bo jest w kompie i jest połączony zielonym kablem z cewką.

do wszystkich opcji z wtryskiem musisz wykożystać termostat wtryskowy który ma odpowiednie czujniki temperatury płynu chłodzacego dla kompa i w opcji 2.0 czujnik rozruchowy do 5 wtrysku.
odnośnie zbiornika t nalezy go wyjąć i wspawać kruciec niepamiętam albo fi 12lub 14 albo kupć zbiornik z manty po wtrysku. mam nadzieje że wiecej wyjaśniłem niz namieszałem Very Happy pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rav273




Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pon 11:18, 20 Lis 2006    Temat postu:

witam,
z bagnetem sobie juz poradziłem - jest otworek w bloku wywiercony, oryginalne miejsce zatkane zaślepką z 2.0. ze smokiem i wspornikiem jeszcze powalcze, bo przy okazji robienia dziurki, postawiłem (sierota ze mnie) motor na smoku i troche go zdeformowałem, na szczęście nie zagniotłem go i doprowadzam go do stanu przed skrzywieniem - od Czarka dostałem właściwe wymiary dla smoka.

co do kolektorów - mam rzeczywiście kilka wyjść - żadne nie jest idealne:
1 - kolektor z 2.2i - plus, że wchodzi bez bólu pod maskę; minus nie da się zgrać z listwą wtrysków od 2.4i i przekroje otworów nie bardzo pasują... inny kształt czy rozmiar... chociaż zawsze można powalczyć szlifierką
2 - kolektor z 2.4i - plus, że mogę zostawić sobie cały osprzęt z oryginału (teoretycznie powinno banglać jak fabryka); minus nie wchodzi.
Wybiorę raczej bramkę nr 2 - będę rzeźbił z maską od diesla (asconiarze mają takie wyjście) i może skończy się na podcięciu wzmocnień Smile

zbiornik dostałem u Czarka razem z pompką - nie będę musiał spawać rurek, no i moja askonka przez ostatnie lata tylko na LPG smigała i benzynki dawno juz nie czula, czyli zbiornik może być trochę nieszczelny...

aktualnie zakupiłem komplet sprzęgła od 2.2i - z info od Czarka może nie być idealnie, bo tam była tarcza fi 215 mm, ale tarcze fi 230 mi odstąpił, a wymiary docisku i koła wyglądają OK (koło fi 305, docisk na tarczę fi 230), może w najbliższy weekend uda mi się złożyc do kupy motor (z miską i sprzęgło) oraz silnik wpakować do askonki.
dzięki za wszelkie info na temat pakowania motoru z automata (brakuje mi łożyska na wał)
chce jeszcze wpakować nowszą chłodnice (oryginał z omegi wejdzie - tylko nie potrzebuje juz chłodnicy oleju ze skrzyni).
uparłem się na zegary z omegi albo senatora - bede musiał przełożyć przełączniki ogrzewania w inne miejsce Sad

jakiekolwiek sugestie co do przeszczepu, wskazówki co do rzeczy o których mam pamiętać bardzo mile widziane Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:17, 20 Lis 2006    Temat postu:

odnośnie chłodnicy niema sensu pchać kolosa z omegi proponuje ci z poloneza atu ale mosiężną a nie alu .masz tam dwa wentylatory , na szerokośc między podłużnicami się idealnie mieści i nawet chyba dolny ą pasyje.napewno wywal wisko i zamontuj wiatrak lub wiatraki elektryczne na przekażnikach .rozwiązanie to pozwala zlikwidować wywalanie płynu z orginalnej chłodnicy.pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Pon 21:54, 20 Lis 2006    Temat postu:

rav273 napisał:
witam,
z bagnetem sobie juz poradziłem - jest otworek w bloku wywiercony, oryginalne miejsce zatkane zaślepką z 2.0. ze smokiem i wspornikiem jeszcze powalcze, bo przy okazji robienia dziurki, postawiłem (sierota ze mnie) motor na smoku i troche go zdeformowałem, na szczęście nie zagniotłem go i doprowadzam go do stanu przed skrzywieniem - od Czarka dostałem właściwe wymiary dla smoka.

co do kolektorów - mam rzeczywiście kilka wyjść - żadne nie jest idealne:
1 - kolektor z 2.2i - plus, że wchodzi bez bólu pod maskę; minus nie da się zgrać z listwą wtrysków od 2.4i i przekroje otworów nie bardzo pasują... inny kształt czy rozmiar... chociaż zawsze można powalczyć szlifierką
2 - kolektor z 2.4i - plus, że mogę zostawić sobie cały osprzęt z oryginału (teoretycznie powinno banglać jak fabryka); minus nie wchodzi.
Wybiorę raczej bramkę nr 2 - będę rzeźbił z maską od diesla (asconiarze mają takie wyjście) i może skończy się na podcięciu wzmocnień Smile

zbiornik dostałem u Czarka razem z pompką - nie będę musiał spawać rurek, no i moja askonka przez ostatnie lata tylko na LPG smigała i benzynki dawno juz nie czula, czyli zbiornik może być trochę nieszczelny...

aktualnie zakupiłem komplet sprzęgła od 2.2i - z info od Czarka może nie być idealnie, bo tam była tarcza fi 215 mm, ale tarcze fi 230 mi odstąpił, a wymiary docisku i koła wyglądają OK (koło fi 305, docisk na tarczę fi 230), może w najbliższy weekend uda mi się złożyc do kupy motor (z miską i sprzęgło) oraz silnik wpakować do askonki.
dzięki za wszelkie info na temat pakowania motoru z automata (brakuje mi łożyska na wał)
chce jeszcze wpakować nowszą chłodnice (oryginał z omegi wejdzie - tylko nie potrzebuje juz chłodnicy oleju ze skrzyni).
uparłem się na zegary z omegi albo senatora - bede musiał przełożyć przełączniki ogrzewania w inne miejsce Sad

jakiekolwiek sugestie co do przeszczepu, wskazówki co do rzeczy o których mam pamiętać bardzo mile widziane Smile


Jesli nie wsadziłeś jeszcze silnika... to nie jeste za pużno... Evil or Very Mad bo zapomniałe Ci podpowiedzieć (a z tego co przeczytałem nikt nie zwrucił na to uwagi! Confused ) że jeśli masz silnik 2.4 (lub jaki kolwiek inny z rodziny CIH) który pracował uprzednio z automatem należy zaopatrzyć się w łożysko podpory wałka sprzęgłowego i wbić je w wał korbowy... może nie jest jeszcze za puzno... jeśli jest to wyciągaj spowrotem silnik... Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Pon 21:57, 20 Lis 2006    Temat postu:

monstermanni napisał:
czaroodziej napisał:
Odpiasłem na MR... [link widoczny dla zalogowanych]

Kol. czarodziej-u to ewidentne naruszenie regulaminu naszego forum!(patrz. pkt.3)
Jestem zmuszony udzielić Ci 1-go oficjalnego upomnienia.
Pzdr.


Noi nieżle... już zapomnieliście że była niepisana umowa??? Może sie już przeterminowała?? Ko Was rozreklamował jak startowaliście?? mie mam pytań... zamiast tego upomnienia ... zamknijcie mi dostęp i będzie po problemie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Pon 23:48, 20 Lis 2006    Temat postu:

czaroodziej napisał:
monstermanni napisał:
czaroodziej napisał:
Odpiasłem na MR... [link widoczny dla zalogowanych]

Kol. czarodziej-u to ewidentne naruszenie regulaminu naszego forum!(patrz. pkt.3)
Jestem zmuszony udzielić Ci 1-go oficjalnego upomnienia.
Pzdr.


Noi nieżle... już zapomnieliście że była niepisana umowa??? Może sie już przeterminowała?? Ko Was rozreklamował jak startowaliście?? mie mam pytań... zamiast tego upomnienia ... zamknijcie mi dostęp i będzie po problemie...


Regulamin rzecz Święta ... wiec tu nie płacz ... zasady sa chyba jasne??

a co do zamykania dostępow to sam poszlałeś kiedyś ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rav273




Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 9:36, 21 Lis 2006    Temat postu:

O łożysku (bodajże igiełkowym) pamiętam, podobno jest takie samo we wszystkich CIHach, a nawet silnik 1.6 VW ma takie samo (podobno jest różnica w cenie na korzyść ludowego auta).
Nie kupiłem jeszcze łożyska - wybieram się do opla w Raszynie jeszcze w tym tygodniu (nie wiem jak mi czas pozwoli) - kupie/zamówie sobie łożysko Smile i plastik do podtrzmania kabelków WN...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
monstermanni




Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 19:46, 22 Lis 2006    Temat postu:

czaroodziej napisał:
Noi nieżle... już zapomnieliście że była niepisana umowa??? Może sie już przeterminowała?? Ko Was rozreklamował jak startowaliście?? mie mam pytań... zamiast tego upomnienia ... zamknijcie mi dostęp i będzie po problemie...

...nie przypominam sobie "jakiejś" umowy.
Jeżeli chodzi Ci o wymianę linkami,to nieuprawnia Cię to do odsyłania naszych użytkowników na inne forum!!!
Piszesz że nas rozleklamowałeś,-hmm brzmi to conajmniej jakbyśmy tylko dzięki Tobie zaistnieli w sieci...
Nikt nikomu niebędzie zamykał dostępu do żadnych tematów,działów i ogólnie całego forum.-jest to tylko upomnienie z mojej strony(czyt."moderatora"),aby trzymać się regulaminu naszego forum.
Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Czw 21:48, 23 Lis 2006    Temat postu:

monstermanni napisał:

...nie przypominam sobie "jakiejś" umowy.
Jeżeli chodzi Ci o wymianę linkami,to nieuprawnia Cię to do odsyłania naszych użytkowników na inne forum!!!
Piszesz że nas rozleklamowałeś,-hmm brzmi to conajmniej jakbyśmy tylko dzięki Tobie zaistnieli w sieci...
Nikt nikomu niebędzie zamykał dostępu do żadnych tematów,działów i ogólnie całego forum.-jest to tylko upomnienie z mojej strony(czyt."moderatora"),aby trzymać się regulaminu naszego forum.
Pzdr.


Nie pamiętam z kimrozmawiałem... spoko... teraz lepiej?? http://www.manty.fora.pl/viewtopic.php?p=1455#1455

Sami założyliscie stronke... ja w tym nie maczałem palców... zamieścił bym odnośnik do tematu jaki pokazał się na"konkurencyjnym forum" zaraz po ukazaniu się waszej strony... ale znowu napiszesz że reklamuje obce forum Evil or Very Mad zaczyna się robić oftopic... to Wam nie przeszkadza Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin