Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

odciazanie i wywazanie układu korbowo tłokowego
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Śro 19:09, 07 Gru 2005    Temat postu: odciazanie i wywazanie układu korbowo tłokowego

ile i jak zdajac mase z korb i tłokow zeby autko jezdziło i miało wolne obroty i trwałosc ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Śro 22:15, 07 Gru 2005    Temat postu: Re: odciazanie i wywazanie układu korbowo tłokowego

B CC napisał:
ile i jak zdajac mase z korb i tłokow zeby autko jezdziło i miało wolne obroty i trwałosc ...


Sam tego nie rób!!! Zniszczysz wał!!!
Oddaj to fachowcą , powiesz im ile maja zdjąć wagi i tyle... tylko dowiedz się wcześniej czy już coś takiego robili.... a najlepiej żeby mieli obrabiarke cyfrową... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
monstermanni




Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 22:55, 07 Gru 2005    Temat postu:

...kolega B CC pyta raczej o korby i tłoki,a nie o wał (tu masz całkowitą rację)

A tam nie ma "filozofi",jeżeli oczywiście "ktoś wie co robi" Wink ...
Podstawą jest doprowadzenie ich do takiej samej wagi.Czyli po zważeniu kompletu wybieramy najlżejszy tłok i do niego dopasowujemy resztę(usuwając zbędny materiał)-to samo tyczy się korbowodów.(lecz tu już bardziej jest skąplikowane ważenie)

Taka "operacja" całego układu korbowo-tłoowego...to początek tuningu dołu-po którym już można spodziewać się efektów.

...a ściągnąc mozna dużo,dużo,tylko zależy do czego będzie użytkowany silnik.W planie mamy "pokazanie" Wam ile można odciążyć korbę,przy zachowaniu jako takiej wytrzymałości.

Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Śro 23:22, 07 Gru 2005    Temat postu:

gdzies widziałem ze w 3.0 mozna nawet do 100g zdjac nie pomyliło mi sie cos ?
a chodzi mi tylko o usprawnienie silnika tak zeby latac tym na codzien no i czasem moc wstydu narobic dresikowi w GTI jak podpuszcza na swiatłach ...
no i do wyprzedzania zeby nie brakowało
co do wywazania korb to wiem zetrzeba je podwieszac i wazyc tak aby przy podwieszeniu za "czop" stopy głowka opierała sie o wage
i ze masa wszystkich musi byc rowna


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:52, 08 Gru 2005    Temat postu:

niepamientam jak w 1.6 1.9 ale w 2.0 jest problem takiże jak mamy używane tloki z korbami to jedyne co możemy zrobić to zważyć calość czyli tłok z główka i osobno czop korby,generalni dążymy do tego samego więć sie to da zrobić.swożnie tam są wtykane na gorąco i rozebranie tego i ponowne poskładanie raczej niewchodzi w rachube bez nowuch swożonków i tłoków
niebawem ,po sugestiach sympatyków forum możemy zaprezętować na foto proces ważenia moich polerowanych korbek do 2.4.pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Czw 12:36, 08 Gru 2005    Temat postu:

tylko w 2.4 korby da sie wyjac z tłokow bo sworznie sa nie prasowane - na zabezpieczeniach pływajace

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Czw 18:04, 08 Gru 2005    Temat postu:

Mam pytanko do Czarodzieja. Gdzie on oddawał wał , korby i tłoki do zdjecie wagi i wyważenia Question Słyszałem ze jest warsztat gdzieś na krasnobrodzkiej w wawce. Znasz ten warsztat Question Jak robią Question Mógłbyś podać gdzie to oddajesz i jaki jest orjentacyjny kosztakiej polerki wału jak ty masz i wyważenie każdej zeczy osobno, wału , korb i tłoków Question Jaki jest koszt zdjęcia masy z koła zamachowego i jego wyważenie Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Pią 21:33, 09 Gru 2005    Temat postu:

mały- Opel Fan napisał:
Mam pytanko do Czarodzieja. Gdzie on oddawał wał , korby i tłoki do zdjecie wagi i wyważenia Question Słyszałem ze jest warsztat gdzieś na krasnobrodzkiej w wawce. Znasz ten warsztat Question Jak robią Question Mógłbyś podać gdzie to oddajesz i jaki jest orjentacyjny kosztakiej polerki wału jak ty masz i wyważenie każdej zeczy osobno, wału , korb i tłoków Question Jaki jest koszt zdjęcia masy z koła zamachowego i jego wyważenie Question


Juz zaniechałem współ pracy z kolesiem co robił wał do obecnego ilnika(2.2) ze względów ... na brak kompetencji... (spieprzył dwa wały muj i k. Barana) tak więc narazie nie mam miejsca... tz. tak dokładniej to będzie ale narazie się uczą... jak dobrze pujdzie to w marcu zaczną wyważać odciążać itd. dzisiaj właśnie rozmawiałem z nimi na ten temat... wyważenie samego wału(wał-koło pasowe-docik-koło zamachowe to koszt żedu 500zł , wage maja zdejmować na tokarce więc będzie wyglądało dosyć profesjonalnie... Odgrażają się że nikt tak dokładnie nie wyważy wąłów jak oni... jakas metoda liniowa... za nic nie chcieli powiedzieć na czym polega...
O kole już pisałem, samo zdjęcie masy to jakieś 50-80zł a wyważać samego nie chcą...

O Krasnobrodzkiej słyszałem są nieżli , ale za daleko jak dlamnie... mamy obecnie taki warsztacik... że nawet VTG (jeden z lepszych Tunerów w Polsce) do nich zawożą a maja do przejaechania spory kawałek (siedzibe mają za Sulejówkiem w warsztat jest w Starej Iwicznej) tak więc myślę że coś w tym musi być...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:02, 09 Gru 2005    Temat postu:

500zł to troszku drogo ,we wakacje robiłem silnik do 2.4 kumplowi i znajomy z okolic krakowa za szlif z polerowaniem czopów,ważenie wału ,koła pasowego ,zamachowego i docisku plus bardzo dobre panewki od dżentelmenów i pan za te operacje wzioł 550zł.pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Def




Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 2:51, 10 Gru 2005    Temat postu:

to taniutko.... jeżeli z panewkami jeszcze... a czy ten znajomy podjął by się takiego zlecenia raz jeszcze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:53, 10 Gru 2005    Temat postu:

niewidze problemu,wiem jedno motorek po tym zabiegu chula jak czeba!!cena mogła ulec niewielkim zmianą jak def-ie będziesz konkretnie zainteresowany to zadzwonie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Sob 21:33, 10 Gru 2005    Temat postu:

globi napisał:
500zł to troszku drogo ,we wakacje robiłem silnik do 2.4 kumplowi i znajomy z okolic krakowa za szlif z polerowaniem czopów,ważenie wału ,koła pasowego ,zamachowego i docisku plus bardzo dobre panewki od dżentelmenów i pan za te operacje wzioł 550zł.pozdrawiam


To macie inne ceny niż unas w W-wa - slif wału to 180zł , panewki Federal-Mogul-korby 220zł -głowne 240zł a gdzie jeszcze wyważenie??

To wyważenie co podałem to jakieś liniowe... ponoć mało kto tak robi... daje idealne wyważenie...

Aaaaa pragne zwrucić uwage że panewki od 2.0-2.2 (korbowodowe) nie pasują do 2.4!! inny otworek do smarowania rozbryzgowego... dlatego też kupuje się komplet panewek od 3.0... dlatego cena n ieco wyższa...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Sob 21:50, 10 Gru 2005    Temat postu:

czaroodziej napisał:

Aaaaa pragne zwrucić uwage że panewki od 2.0-2.2 (korbowodowe) nie pasują do 2.4!! inny otworek do smarowania rozbryzgowego... dlatego też kupuje się komplet panewek od 3.0... dlatego cena n ieco wyższa...


A do 2.4 niemozna kompletu kupić tylko odrazu do r6 cza Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:46, 11 Gru 2005    Temat postu:

ja mam zaprzyjażnionego szlifierza a dokładnie jest ich trzech braci!! jeden KUŚ szlifuje waly i je poleruje czopy co skraca okres docierania wału,ewentualnie stacza koła zamachowe i po uproszeniu waly,potem to wazy i załatwia panewy.przy czym zawsze pyta która pułka cenowa.ja zawsze biore z najwyższej pułki,a i waży korby nawet niedrogo,drugi z braci który mieszka niedaleko od pierwszego szlifuje bloki,wstawia tuleje ,poprawia owal tłoków jak sa używane i zmienia tulejki w korbowodach,a trzeci pomaga im z doskoku.układ zajebisty i ludzie terz!! wszystkie firmy tuningowe z krakowa wożą do nich silniki np v-teh,project xs,double b,i wiele innych.pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Def




Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 2:52, 11 Gru 2005    Temat postu:

globi napisał:
niewidze problemu,wiem jedno motorek po tym zabiegu chula jak czeba!!cena mogła ulec niewielkim zmianą jak def-ie będziesz konkretnie zainteresowany to zadzwonie


Będę zainteresowany i odezwę się na pewno!

Na razie muszę skompletować koło tarczę i docisk do 3.0. Potem chętnie bym odelżył troszkę tego kloca, żeby mniej palił, hahahaha


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin