Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Diesel do Manty
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawlo_24v




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: trójmiasto

PostWysłany: Nie 9:59, 11 Mar 2007    Temat postu:

ciekawe jak wstawisz silnik z przednionapędowego szmelcwagena...zycze powodzenia Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Wto 15:07, 13 Mar 2007    Temat postu:

baran napisał:
Muszę się przyznać, że ostatnio o tym myślałem ... Diesle są naprawde mocne ... Nie są to głośne jak kiedyś klekoty o małej mocy tylko zaawansowane technicznie mocne silniki o coraz to lepszych osiągach ...
Dobry diesel nie jest zły ... Jak się ktoś nie zgadza to niech stanie na światłach z dostawczym VW lub Mecedesem swoim autem to porozmawiamy ... Ciągnie to bez zająknięcia do 170km/h i wyprzedzić byleczym się nie da...


Dokładnie.
Ostatnio miałem mały problem ze Sprinterem. Cholerstwo dobrze się trzymało...ale cóż, manta dała z siebie wszystko i odpadł w końcu.
Jedno wiem-kiedyś było prościej oklepać byle oszołoma, a teraz tyle tych badziewi nawypuszczali, że zaczyna być ciężko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:18, 14 Mar 2007    Temat postu:

zrobić można wszystko,byle z głową
jak narobicie koni i momęntu to zaraz okaże sie że albo niewytrzyma dyfer albo wał który jest w aluminiowej obudowie zwanej czasem samolotem!
czarek ma niewiem dokładnie ale ponad 160-170km i może sam powiedzieć czy mu sie to rozleciało czy jeszcze nie.
sam kedyś przez chwile myślałem o innym silniku przez kumpla bo w audi udało mu sie zrobić 230km i 320nm z 1.9 tdi. ale temat padł równie szybko jak powstał .
narazie 2.4 .pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 7:48, 15 Mar 2007    Temat postu:

globi napisał:
zrobić można wszystko,byle z głową
jak narobicie koni i momęntu to zaraz okaże sie że albo niewytrzyma dyfer albo wał który jest w aluminiowej obudowie zwanej czasem samolotem!
czarek ma niewiem dokładnie ale ponad 160-170km i może sam powiedzieć czy mu sie to rozleciało czy jeszcze nie.
sam kedyś przez chwile myślałem o innym silniku przez kumpla bo w audi udało mu sie zrobić 230km i 320nm z 1.9 tdi. ale temat padł równie szybko jak powstał .
narazie 2.4 .pozdrawiam


No właśnie.
Koncepcji na silnik to jest mnóstwo, problem z tym, jak to wszystko pogodzić z resztą układu napędowego Manty.
4-ka skrzynia?- są osoby, które twierdzą, że jest nie do zdarcia.
Synchronizatory owszem, ale problemem jest pewien wałek znajdujący się w jednej z choinek, którego powierzchnia jest za razem bieżnią łożyskową, a drugą bieżnią jest otwór wywiercony wzdłuż choinki. Między nimi chodzą rolki, które potrafią narobić mnóstwo szkód na powierzchni wspomnianego wałka. Kto rozbierał 4-kę na detale, ten wie o co chodzi.
W jednej ze skrzyń dorabiałem wałek i wytrzymał ok. 50 tys...
Druga, która była w rewelacyjnym stanie-zero śladów zużycia na powierzchni wałka. Kończy niebawem w moim aucie 60 tys. i już zaczyna wyć. wkrótce założę 5-kę-stan też rewelacyjny i zobaczymy, jak długo pożyje.
Jeżdżę Mantą przeważnie na trasach, a że lubię jeździć szybko... no cóż, silnik nierzadko się kręci pow. 5 tys. RPM, ale rozpędzam go płynnie naciskając na gaz, więc nie ma za bardzo mowy o startowaniu z kopyta (wtedy najbardziej cierpi wspomniany wałek). Ale okazuje się, że skrzynia nie lubi, gdy się auto często gna pow.160km/h. Fuck! Silnik przeżył, skrzynia nie za bardzo.
Zobaczymy, co pokaże 5-ka.

No tak, zawsze można założyć inną skrzynię.

Pozostaje sprzęgło, kardan, samolocik, jak pisze Globi, mechanizm różnicowy i łożyska w tylnym moście. U mnie mają się jeszcze nieźle.

Nie prościej przeszczepić cały ukł. napędowy z czegoś szybszego?
Czytałem gdzieś, że ktoś knuje adaptację gratów z omegi do płyty podłogowej z Manty.
Mi tak spędza sen z powiek ukł. nap. i całe podwozie z audicy quattro. Mad
Wiem, wiem, pieprzone audi- profanacja manty.
Ale czy nie ciekawie by było mieć szybką Mantę z nap. AWD, jak subaru, czy lancer evo?
Tym ostatnim miałem okazję się przez tydzień powozić i to w kraju, gdzie paliwo jest tanie, a słońce świeci przez prawie cały rok.
Wtedy zaświeciło mi AWD w Mancie...
A co pod klapą- tego przecież nikt nie widzi. Cool
Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barteksz3




Dołączył: 20 Sty 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Wto 22:06, 27 Mar 2007    Temat postu:

Rzeczywiscie pomysl dosc nietypowy, ale tez bym go tak calkiem nie przekreslal, choc jestem zdecydowanym zwolennikiem benzyny. Jednak nowe diesle sa bardzo udanymi konstrukcjami i podatnymi na modyfikacje, a przy tym oszczednymi, ale slyszalem, ze 2,5TDS duzo pala wiec oszczednosci raczej by nie bylo. Pionierskie rozwiazania nie zawsze odrazu byly akceptowane ale do odwaznych swiat nalezy. Ja np jestem w trakcie znacznych modyfikacji swojego auta i swapa na 2,6l z omegi i wlasnie sie dowiedzialem ze ten silnik nie jest zbyt dobry, ale coz... ukoncze projekt i zobacze jak to bedzie smigac, a zawsze moge wymienic silnik na inny. Wiec jesli kogos gryzie ten temat to niech po prostu sprobuje, nikt mu za to glowy nie urwie. A jesli sie okaze, ze auto niezle wymiata, to na pewno przyciagnie zainteresowanie wielu osob.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> TUNING Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin