Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zaciski Rekord 2.2
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> PROBLEMY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 18:54, 20 Lut 2006    Temat postu:

globi napisał:
to jest tak ze jeśli posiadałeś zwykłe tarcze246x12 to wsadzając tarcze z rekorda 246x 23 to sprawa jest prosta, mósisz zrobić dystanse montowane w zacisku o grubości 11mm i o tyle dłuższe firmowe śruby o twardości najlepiej 12.9 np verbus,kamax.pozdrawiam


Cześć!

Wymiary tarcz się zgadzają.
Zacisk jest skręcony na śruby M12x1,5. Dł. śrub- 35mm. Myślę, że śruby na 10,9 powinny wystarczyć (takie są fabryczne), ale na 12,9 na pewno będą pewniejsze.
Szpilki trzymające klocki fabrycznie mają długość 78mm.

Jest możliwość dołożyć dystanse 11-12mm, śruby dł. 45-50mm, do tego szpilki trzymające klocki dł. 90mm. Idea
Kombinowałem wytoczyć dystanse i założyć, ale oprócz tego będzie trzeba je doprofilować do ucha zacisku, bo od wewn. strony przesuwają się po nim klocki. Temat jest do zrobienia, ale potrzeba czasu.
Spoko, idzie wiosna, a z nią nowe chęci do roboty. Plan już jest niezły, a to podstawa sukcesu. Wink

Myślę, że dystanse są zdecydowanie bardziej prostą opcją, niż wymiana zacisków i wiercenie nowych otworów w zwrotnicach.

Pozdrawiam serdecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Pon 19:30, 20 Lut 2006    Temat postu:

globi napisał:
to jest tak ze jeśli posiadałeś zwykłe tarcze246x12 to wsadzając tarcze z rekorda 246x 23 to sprawa jest prosta, mósisz zrobić dystanse montowane w zacisku o grubości 11mm i o tyle dłuższe firmowe śruby o twardości najlepiej 12.9 np verbus,kamax.pozdrawiam

Czy ma sens zakładanie starych zaciskow (mantowych) do nowych tarcz wentylowanych?? skoro tłoczek jest mniejszy niż w rekordzie czy wogule wymiana samej tarczy coś da ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:02, 20 Lut 2006    Temat postu:

klocki w obu zaciskach są takie same ,ja używam puki co klocków firmy ferodo fdb173 ,zaciski od rexia mają tłok 52 a nie 48mm jak pisałem wcześniej ale nie to jest najfajniejsze mi podoba sie to że skończyły sie problemy z zapiekającymi sie ślizgami.a czy wymiana samych tarcz coś da ???????????????? jasne że tak ja na zwykłych tarczach mogłem je bez problemu po przerubce głowicy rozgrzać do czerwoności w ciągu 2 chamowań z 170km/h.po zmianie ustało to zjawisko.tarcze przez to że są przewietrzane wewnącz są conajmniej o kilkadziesią stopni chłodniejsze a co za tym idzie płyn chmulcowy też niecierpi.sorki za byki !!pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GT350TA




Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzesław

PostWysłany: Wto 20:33, 21 Lut 2006    Temat postu:

Stałe zaciski są dużo lepsze, nie wpadają w wibracje, lepiej odprowadzają ciepło, równomierniej rozkładają siły na klocki i nie ma problemów z prowadnicami(ślizgami).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Wto 23:18, 21 Lut 2006    Temat postu:

GT350TA napisał:
Stałe zaciski są dużo lepsze, nie wpadają w wibracje, lepiej odprowadzają ciepło, równomierniej rozkładają siły na klocki i nie ma problemów z prowadnicami(ślizgami).

dobra stałe zaciski to jak to działa ??
bo coś mi sie wydaje ze musi sie przesuwać zeby klocki sie oba scierały i zeby chamowało wogule ...
moze ktoś to wyjasnić jak to działą ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Śro 20:30, 22 Lut 2006    Temat postu:

GT350TA napisał:
Stałe zaciski są dużo lepsze, nie wpadają w wibracje, lepiej odprowadzają ciepło, równomierniej rozkładają siły na klocki i nie ma problemów z prowadnicami(ślizgami).


Ja tam mam całkiem stałe zaciski... bo dwu tłoczkowe... i po problemie z zacinaniem się zewnętrznego klocka...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GT350TA




Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzesław

PostWysłany: Śro 21:09, 22 Lut 2006    Temat postu:

No właśnie Manta A i pierwsze B miały zaciski stałe dwutłoczkowe , irmscher wkładał między dwie jego części dystanse i wchodziły w to wentylowane tarcze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baran




Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Śro 22:30, 22 Lut 2006    Temat postu:

globi napisał:
sorki za przejęzyczenie !! Very Happy wiedziałem że coś fajnego masz .pozdro


Spoko, luzik, no problem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Czw 13:20, 23 Lut 2006    Temat postu:

W skodzie 105 były zaciski stałe dwutoczkowe. A modelu rapid czterotłoczkowe. Wot technika...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 13:41, 23 Lut 2006    Temat postu:

globi napisał:
klocki w obu zaciskach są takie same ,ja używam puki co klocków firmy ferodo fdb173 ,zaciski od rexia mają tłok 52 a nie 48mm jak pisałem wcześniej ale nie to jest najfajniejsze mi podoba sie to że skończyły sie problemy z zapiekającymi sie ślizgami.a czy wymiana samych tarcz coś da ???????????????? jasne że tak ja na zwykłych tarczach mogłem je bez problemu po przerubce głowicy rozgrzać do czerwoności w ciągu 2 chamowań z 170km/h.po zmianie ustało to zjawisko.tarcze przez to że są przewietrzane wewnącz są conajmniej o kilkadziesią stopni chłodniejsze a co za tym idzie płyn chmulcowy też niecierpi.sorki za byki !!pozdro


Hejka!
Ja jeżdżę póki co na tarczach i bębnach brembo, klocki ferodo racing, a szczęki- okładziny ferodo, ale trzeba było trochę porzeźbić. Płyn dot 5.1 (spoko, wszystkie uszczelki- pompa, zaciski, cylinderki i przewody hamulcowe wymieniłem na nowe), ale męczy mnie temat wentylówek z przodu, bo nawet brembo potrafi się trochę zagrzać. W każdym razie trzyma się o niebo lepiej od serii. Polecam (chociaż niewentylowane).

Co do zacisków na ślizgach, czy jak ja to nazywam-na suwakach- gdy się nadmiernie wytrzą(oczywiście ślizgi), to przy hamowaniu faktycznie daje się odczuć, jak szarpie zaciskami, a przy okazji kierownicą lekko też, co nie jest zbyt przyjemne. Stąd moje poszukiwania doskonalszych rozwiązań.

Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 13:44, 23 Lut 2006    Temat postu:

czaroodziej napisał:
GT350TA napisał:
Stałe zaciski są dużo lepsze, nie wpadają w wibracje, lepiej odprowadzają ciepło, równomierniej rozkładają siły na klocki i nie ma problemów z prowadnicami(ślizgami).


Ja tam mam całkiem stałe zaciski... bo dwu tłoczkowe... i po problemie z zacinaniem się zewnętrznego klocka...


Szczęściarz z Ciebie, Czarodzieju Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 13:51, 23 Lut 2006    Temat postu:

GT350TA napisał:
No właśnie Manta A i pierwsze B miały zaciski stałe dwutłoczkowe , irmscher wkładał między dwie jego części dystanse i wchodziły w to wentylowane tarcze.


Cześć!

Jesteś pewien? Rozumię, że skoro dwutłoczkowe, to mocowane na stałe do zwrotnic (bez ślizgów). Może warto byłoby poszukać czegoś takiego i pokombinować...Idea
A średnica tłoczka- orientujesz się może?

Pozdrawiam serdecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:16, 23 Lut 2006    Temat postu:

z tymi szczękami ferodo to mialem niedawno klopsa!! niewiem czy miałem jakąś wadliwą sztuke ale jechałem sobie jak zwykle z zaznaczeniem na spokojnie Laughing i przy chamowaniu pomielało co tylko mogło w jednym z bembnów a miały może przejechane maź 10tysi a co do zacisków 2 tłoczkowych to z tego co pamientam to tam jest 2x 48mm,niejestem pewnien ale leżą chyba w piwnicy i sie pasa takie.pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Czw 22:39, 23 Lut 2006    Temat postu:

Były kiedyś takie zaciski ale właśnie na małych tłoczkach i mniejszych klockach, mojesą na standartowe klocki takie jak w Reksiu 2.2

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Pią 10:05, 24 Lut 2006    Temat postu:

czaroodziej napisał:
Były kiedyś takie zaciski ale właśnie na małych tłoczkach i mniejszych klockach, mojesą na standartowe klocki takie jak w Reksiu 2.2


To może Czarku poprostu napisął byś co to dokładnie za zaciski i gdzie to dostać zeby inni też mogli usprawnić chamulce ... bo jak juz sie usprawni silnik to czymś to trzeba zatrzymać a seryjne hamulce to nawet nie spowalniają jazdy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> PROBLEMY Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin