Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gaznik VS Wtrysk

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> PROBLEMY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Czw 22:31, 16 Lut 2006    Temat postu: Gaznik VS Wtrysk

Mam problem
zakładać do Mani Gaznior czy wtrysk
do wyboru mam Gazniki:
Solex 35PDSI - nie nadaje sie moim zdaniem do S-ki ( odpada )
Wybor jest taki :
Zenit Inat - podobno paliwożerny ale najmocniejszy Seryjny Oplowy Gaznik
Varjet II - słabszy niż wtrysk
co sądzicie o tych gaznikach

a może lepiej wtrysk założyć ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Pią 8:44, 17 Lut 2006    Temat postu:

wtrysk, wtrysk, wtrysk. Tym bardziej jak bedziesz jeździł na gazie, nie bedzie problemów z przełączaniem, z parującą benzyna w gaxniku, z kurzem w dyszach, z przecierajacym sie pływakiem...Poza tym porównaj sobie dane dotyczące momentu obrotowego, wtrysk jest bezkonkurencyjny, to za sprawą kolektora...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Pią 19:22, 17 Lut 2006    Temat postu:

... pozatym na gażniku jak przejdziesz na gaz a paliwko z komoru pływaka wyparuje... to dopiero będzie problem z odpałem na benzynce...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:23, 17 Lut 2006    Temat postu:

to ja napisze inaczej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zależy jak leży,to znaczy sam sobie musisz odpowiedzieć co bendziesz robił wozem jak go używał i jakie masz dostępne środki.mowa tu o finansowych i materiałowych .wtrysk jest najpopularniejszym sposobem dostarczenia mieszanki paliwowo powietrznej o odpowiednich proporcjach do silnika .jest to najprostrzy sposób i najbardziej dostępny jeśli masz graty .jeśli jednak chcesz zostać przy gażniku to proponuje znaleść 40dcoe lub 40dcom lub delorto 40 jeśli dobrze poszukasz to można znaleść takie gażniki w ilości sztuk 2 czyli kpl.na motor w stanie przyzwoitym za kwote 300-500zł. kolektory do manty można wyprodukować samemu lub ewętualnie zakupić na [link widoczny dla zalogowanych] za kwote ok 120e z tego co ostatnio widziałem.i tu znowu następne pytanie czy chcesz jeżdzić na gazie ????????????? jeśli tak to wtrysk jeśli nie to gażniki dadzą ci więcej radości z efektów dżwiękowych i z mocy na kołach.
z doświadczenia wiem że takie gażniki mogą pali`ć do 10l na 100 w mani przy wmiare spokojnej jeżdzie.hehe widziałem kiedyś jak koleś zrobił właśnie na takich gażnikach tzw *wsiowóz*niedość że założył gaz to jeszcze niedziałało jak należy.knój chętnie popatrze na efekty końcowe.pozdro Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Sob 0:46, 18 Lut 2006    Temat postu:

czaroodziej napisał:
... pozatym na gażniku jak przejdziesz na gaz a paliwko z komoru pływaka wyparuje... to dopiero będzie problem z odpałem na benzynce...


Jaki problem po to są elektrozawory zeby przełączyć sie na benzyne przed zgaszeniem a w lato nawet jak wyparuje to na gazie i tak odpali ... problem to moze sie zima pojawić ale plan jest taki zeby Manta juz nie musiała zimą jezdzić ...


Acha a co do autka to chciał bym mieć jednak gaznik lub gazniki i połączyć to z blosem ewentualnie znalezc same korpusy od weberkow i zrobić z tego wtrysk wieloprzepustnicowy ale wykonanie troszke skomplikowane chociaż pewna wizja juz jest .
W planach też zmiana głowicy na 2.2 czyli taką z jeszcze większymi zaworami - ale ssące pomniejszone do 44mm (wiecej nawet w rajdach nie stosowali)
tylko jeszcze kilka gratow musze zgromadzić
Narazie mam wtrysk bez kompa cewki i pompy
3 gazniki Inat
zamowiony jest Varjet II
no i chyba beda 2 solex'y 35PDSI
Brakuje głowiczki i kasy ale pracuje nad tym ...

A co z tego wyjdzie to sie okaże wiem tyle auto na 100% bedzie jezdzić (niema innego wyjscia)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarek_Danzig




Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk/Elbląg

PostWysłany: Pią 13:54, 01 Cze 2007    Temat postu:

globi napisał:
[...]jeśli jednak chcesz zostać przy gażniku to proponuje znaleść 40dcoe lub 40dcom lub delorto 40 [...]

Może temat i wygrzebany, ale nie za często pojawiają się nowe... Wink
Chodzi o gazniki do 2,4.
Jako, ze c24ne ma maksymalną moc przy 4800 i pojemność 2400ccm z wykresów (zaleznosci mocy maks od obrotów) odwychodzi, ze powinny być gazniki ze zwężką około 32-33mm.
Zakładając takie zwężki średnica gardzieli ponoć ma być "średnica zwężki" x 1,25, a więc wychodzi 40-41,25. A więc z tych parametrów wychodzi, ze 40ki ze zwężką 32 mm wydają się być idealne.
Pytanie brzmi: czemu wszystkie Helmuty pakują 45ki ?Przecież najmniejsze zwężki przy 45kach mają srednicę 34mm.
A może znów to wiązać z plotą o doborze gażników pod średnicę zaworów ? No chyba, ze lepiej dać za dużo niż za mało Rolling Eyes
No i dlaczego z takich wykresików wychodzi , ze do 2,0 stosuje się większe zwężki?
Wykresik na stronie: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GT350TA




Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzesław

PostWysłany: Sob 11:04, 02 Cze 2007    Temat postu:

Wydaję mi się, że zakładają 45 ze zwężkami 40 bo zapodają od razu wałek około 310 stopni, co daje moc maksymalną w okolicach 6000, co zgadzałoby sie z wykresem na stronce, którą podałeś. Może to prawda z tym doborem gaźnika pod średnicę zaworu ssącego, bo nie widziałem 2.4 z weberami 40 w necie. Tak samo kolektory, które są produkowane do tej głowicy mają zawsze średnicę 45mm. Szczerze mówiąc, nie widzę sensu zakładania samych gaźników bez innych ingerencji zwiększających moc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
reaven41




Dołączył: 11 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrowiec świętokrzyski

PostWysłany: Sob 14:33, 23 Cze 2007    Temat postu:

witam wie ktos moze jak wyglada sprawa montazu gaznikow w c20xe chodzi mi glownie o rozwiazanie zasilania paliwem bo wiem ze mechaniczna papka paliwa od reksa 1.8 nie podejdzie.
Co mysilcie o gaznikach od motocykla znalazlem poczworne gazniki od kawasaki zzr 1100 z wersji o mocy 150ps czyli tyle co ma c20xe czy wogole bedzie to dzialac ?? widzial ktos patent motocyklowych gaznikow w aucie??
cena za gazniki jest przystepna bo 220zl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
B CC




Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Augustów/Olsztyn

PostWysłany: Nie 16:21, 24 Cze 2007    Temat postu:

są elektryczne pompy paliwowe membranowe pod gaźnik - w jakimś Fordzie bodajże ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:17, 24 Cze 2007    Temat postu:

te gażniki o których piszesz prawdopodobnie mają 41mm przepustnica,da sie założyć tylko może być kłopot z wyregulowaniem ,znaczy będzie czeba pozmieniać dysze paliwowe.cena jednej to około 12-15zł za sztuke a potrzeba 4.ceny mam z przed 2 lat więc niewiem jak teraz to dokładnie wygląda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> PROBLEMY Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin