Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Felgi
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> PROBLEMY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzem




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Malbork

PostWysłany: Sob 16:04, 21 Lip 2007    Temat postu: Felgi

Witam mam mały problem. Kupiłem sobie aluski o rozmiarze 7"/15" 4x100 no i muszę do nich założyć dystansy. Pytanie jakie? I kolejny problem nie wchodzą mi te felgi ponieważ mam za małą średnicę tego otworu w samym środku felgi brakuje jakieś 2mm. Czy jak sobie powiększe tą średnicę to czy ta felga będzie bespieczna? czy lepiej kupić nowe a te sprzedać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 9:24, 23 Lip 2007    Temat postu: Re: Felgi

Dzem napisał:
Witam mam mały problem. Kupiłem sobie aluski o rozmiarze 7"/15" 4x100 no i muszę do nich założyć dystansy. Pytanie jakie? I kolejny problem nie wchodzą mi te felgi ponieważ mam za małą średnicę tego otworu w samym środku felgi brakuje jakieś 2mm. Czy jak sobie powiększe tą średnicę to czy ta felga będzie bespieczna? czy lepiej kupić nowe a te sprzedać?


Hejka!
Średnica otworu centrującego w Mancie wynosi 57,1mm, a więc tak jak w vw. Natomiast ET dla 15x7" to 30 lub mniejsze.
Ja mam 2 kpl alusów, jak gdzieś już pisałem w opisie mojej bryki, jedne to włoskie Mak-i 7X15" ET30, a drugie to popularne ATS-y model CUP 7x15" ET28. Tych ostatnich na allegro jest od groma.
Obydwa modele włażą bez problemu.

Możesz spróbować wewnętrzny otwór powiększyć do 57,1, a ET za pomocą dystansów zbliżyć w okolice 30, bo nie piszesz, jakie ET mają te felgi. Np. jeśli masz ET37, zakładasz pierścień 10mm i powinno być ok (ET27).
Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzem




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Malbork

PostWysłany: Wto 19:37, 24 Lip 2007    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedz faktycznie nie podałem mojego ET bo sam nie wiem co to takiego jest. Wstyd mi za to ale tak jest. Embarassed z tego co mi powiedziałeś wynika że ET to grubość felgi w miejscu w którym ztyka się z bębnem TAK?? jak nie to proszę mnie poprawić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
monstermanni




Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 22:15, 25 Lip 2007    Temat postu:

Witam

ET to odsadzenie tzn:odległość od mocowania do środka felgi... Wink tzn:

-dodatnie ET kiedy mocowanie jest między środkiem a zewnetrznym rantem felgi.
-a ujemne ET kiedy płaszczyzna mocowania jest między środkiem a rantem wewnętrznym.
-ET 0 wystąpi kiedy wewnętrzna płaszczyzna mocowania bedzie idealnie na środku felgi.
Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzem




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Malbork

PostWysłany: Czw 15:23, 26 Lip 2007    Temat postu:

No to już mniej więcej wiem o co chodzi dziękuje Wam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzem




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Malbork

PostWysłany: Sob 0:56, 28 Lip 2007    Temat postu:

Czyli jak mam ET 42 to mogę założyć dystanse 15mm i wychodzi że wtedy będe miał ET27 i będzie luzik Smile FAJOWO

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 6:34, 30 Lip 2007    Temat postu:

Dzem napisał:
Czyli jak mam ET 42 to mogę założyć dystanse 15mm i wychodzi że wtedy będe miał ET27 i będzie luzik Smile FAJOWO


Dokładnie.
Pozdro. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Pon 23:35, 30 Lip 2007    Temat postu:

Dzem napisał:
Czyli jak mam ET 42 to mogę założyć dystanse 15mm i wychodzi że wtedy będe miał ET27 i będzie luzik Smile FAJOWO


Teoretycznie tak, ale... 15mm dystansu zabierze sporoz długość szpilek, najprawdopodobniej mus wymienić szpilki na dłuższe... a to może się okazać nieopłacalne... ale co tam... moze się nieznam Cool "Dziad" kiedyś wyczaił takie długie szpilki...zapytaj jego...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Wto 13:00, 31 Lip 2007    Temat postu:

czaroodziej napisał:
Dzem napisał:
Czyli jak mam ET 42 to mogę założyć dystanse 15mm i wychodzi że wtedy będe miał ET27 i będzie luzik Smile FAJOWO


Teoretycznie tak, ale... 15mm dystansu zabierze sporoz długość szpilek, najprawdopodobniej mus wymienić szpilki na dłuższe... a to może się okazać nieopłacalne... ale co tam... moze się nieznam Cool "Dziad" kiedyś wyczaił takie długie szpilki...zapytaj jego...


Hejka!
Z tego, co kiedyś się rozglądałem za szpilkami, koszt jednej to ok. 12zł.
Problem jest tylko jeden- trzeba mieć wybitą starą na wzór, bo w handlu są dostępne z dwoma rodzajami radełek.
Pozdro. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzem




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Malbork

PostWysłany: Śro 14:23, 01 Sie 2007    Temat postu:

No to "świetnie" Wszystko co ostatnio robiłem okazuje się teraz za niepotzrebne!!!!!!!!!!! Evil or Very Mad Najpierw silnik 1,8 OHC tak go wylizałem i pociągnołem chromem i czerwienią i powiedziano mi że to szmelc i żebym wymienił go na 2,0 lub 2,4 a teraz felgi !!!!!!!!!! trzy miesiące je polerowałem ręcznie i wyszły wyśmienicie a teraz problem bo nie pasują hi ale co tam to muszę poszukać większych szpilek i pomęczyć się z wybiciem tych starszych. A robił ktoś już coś takiego??? Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Śro 16:17, 01 Sie 2007    Temat postu:

Dzem napisał:
A robił ktoś już coś takiego??? Question


Robiło się kilka razy... jak się gwincik "popaprał" a ostatnio Arturowi wel. "dziad1" wybijaliśmy takie długi z piast przednich z Rekorda i nabijaliśmy na tył w mancie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzem




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Malbork

PostWysłany: Śro 21:05, 01 Sie 2007    Temat postu:

I jak ciężko szło? czy dosyć prosto?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 6:46, 02 Sie 2007    Temat postu:

Dzem napisał:
I jak ciężko szło? czy dosyć prosto?


Hejka!
A kto powiedział Ci, że z Mantą będzie prosto?
Manta jest jak modelka- kapryśna i niekiedy droga w utrzymaniu, ale jak przymkniesz oko na te drobne mankamenty, to potem już jest wszystko oki.

A 1.8 w Mancie- 90PS nie brzmi źle zwłaszcza, że 1.3 też jeździły.
Ale wszystko zależy od tego, co kto oczekuje od własnej bryki i od zasobności portfela. (20E lub 2.2E zawsze możesz założyć.)

Co do szpilek- imadło, młotek, dorn (pobijak) najlepiej miedziany, żeby nie uszkodzić starych szpilek przy wybijaniu (bo mogą się kiedyś jeszcze przydać), parę razy przywalisz i spoko wyłażą.
A wbijając nowe spróbuj to zrobić bardzo centrycznie.
Ostatnio wymieniałem kumplowi całe piasty z powodu wyklekotania szpilek na radełkach (był problem z odkręceniem dwóch nakrętek koła, bo się śruby obracały. Pytanie tylko, czy ktoś tak nieumiejętnie wbił nowe szpilki, czy miał założone felgi made in fiat (4x98) bez nakrętek pływających- nie wiem, bo Tom kupił auto dopiero niedawno.

Ale spoko, głowa do góry, dasz radę.
Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzem




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Malbork

PostWysłany: Czw 14:51, 02 Sie 2007    Temat postu:

Raczej sobie z tym poradzę Smile Mój Tato ma warsztat blacharsko lakierniczy więc damy sobie radę Smile hihihi no a o tym że z Mantą nie jest lekko już się przekonałem ale ten samochód tak mnie urzekł że nie odstąpie od dalszych prac przy jej odbudowie Smile POZDRAWIAM

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROBECKI




Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 16:06, 02 Sie 2007    Temat postu:

Dzem napisał:
Raczej sobie z tym poradzę Smile Mój Tato ma warsztat blacharsko lakierniczy więc damy sobie radę Smile hihihi no a o tym że z Mantą nie jest lekko już się przekonałem ale ten samochód tak mnie urzekł że nie odstąpie od dalszych prac przy jej odbudowie Smile POZDRAWIAM


No to życzę dużej ilości samozaparcia, bo solidnie i sumiennie odnowiona potrafi przynieść mnóstwo frajdy. Cool
Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> PROBLEMY Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin