Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna MANTA-TUNERS.PL
MANTA CLUB KRAKÓW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jak oceniacie grzanie w mani?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> HYDE PARK
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafimanta




Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 16:26, 21 Gru 2005    Temat postu:

Ja tam nie narzekam na ogrzewanie w mojej Mani szczególnie jak jeżdże z moją dziewczyną Very Happy polecam takie rozwiązanie a myśle że skończy się problem z ogrzewaniem Cool no chyba że się nie ma dziewczyny to jest problem Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Czw 9:08, 22 Gru 2005    Temat postu:

Rafimanta napisał:
Ja tam nie narzekam na ogrzewanie w mojej Mani szczególnie jak jeżdże z moją dziewczyną Very Happy polecam takie rozwiązanie a myśle że skończy się problem z ogrzewaniem Cool no chyba że się nie ma dziewczyny to jest problem Sad


Albo... ma się inne preferencje... Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Czw 15:54, 22 Gru 2005    Temat postu:

No Czarek... Nie wiedziałem... Gratuluje odwagi, przyznać sie publicznie w kraju który słynie z nietolerancji. GRATULUJĘ ODWAGI.


A co do grzania- miałem kiedys pomysł, aby nad nogami pasażera, pod deską , albo pod fotelami zainstalować nagrzewnicę z wentylatorami np. komputerowymi. Nagrzewnice te podłączone do dużego obiegu poprzez dodatkowy zawór zamykany na lato, dogrzewałyby wnętrze.
Zalety:
- powietrze nagrzewane obiegałoby wnetrze w cyklu zamknietym, więc nawet przy niewielkiej wydajności efektywność grzania dosyć duża
- możliwość dodarkowego załączania wentylatorków osobnym wyłącznikiem
Wady:
- znaczne skomplikowanie ukłądu chłodzenia, problem z ułożeniem rur,
- trudnosci ze zdobyciem małych nagrzewnic
- dodatkowy zawór, z ręcznym sterowaniem- totalny anachronizm

Dopuszczam możliwość rozwinięcia projektu, ale obecnie moja manta będzie eksploatowana jedynie latem, więc problem został odsuniety na daleki plan.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:59, 22 Gru 2005    Temat postu:

ja myślałem przenieśc podpięcie nagrzewnicy!! z fizyki wiemy że ciepło śmiga w góre a zimno jest spychane na dół,a jak wiemy orginalnie wężyk podpienty jest do spływu wody z bloku.tam niestety robi sie ciepło na końcu jak już mamy zagrzaną głowice i termostat.mój pomysł to zaślepić na dole węża i zostawić go tylko do spuszczania przed zimą wody płynu itp itd!a wpiąć sie na głowicy z tył tam jest kanał wydechowy i woda sie ciepła zrobi w 30s i będzie git !! niestety do operaci pasuje urwać jednostke aby dobrze kruciec zamontować.pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adaśko




Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puławy

PostWysłany: Pon 23:48, 26 Gru 2005    Temat postu:

Jest jeszcze jedna możliwość polepszenia ogrzewania. Na allegro widziałem nagrzewnice elektryczne. Można taką gdzieś wciśnąć (pod fotel, ewentualnie tylna półka) i już jest dodatkowe źrodło ciepełka. Oryginalnie podłączane są do gniazda zapalniczki, ale z pociągnięciem dodatkowego kabla na stałe nie powinno być większego problemu (+ włącznik gdzieś wciśnięty). Wadą może okazać się sporawy pobór prądu- ok. 150W. Alternator może mieć problemy razem z nawiewem zwykłym i włączonymi światłami i co tam kto jeszcze używa...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 11:28, 27 Gru 2005    Temat postu:

Paweł, a nie wydaje Ci się, że nagrzewica pobiera ciepłą wodę z pompy, a do bloku podłaczony jest odpływ z nagrzewicy? Bo tak mi wynika z kierunku obiegu. A na pompie, która "wyciąga" wodę z bloku , woda jest dość ciepła.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
globi




Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:54, 27 Gru 2005    Temat postu:

drogi gościu zaloguj sie ,o ile fajniej jest jak wiemy z ki, piszemy! otuż dziejr sie tak że pompa wody w wielu pojazdach działa odśrodkowo co powoduje zasysanie cieczy przez ten mały kruciec.płyn chłodzący podąża w kierunku z bloku wpływa do nagrzewnicy a stamtąd do pompy wody. następny temat to taki że w układach wysoko ciśnieniowych czyli nowych pojazdów do pompy producent podłancza zbiornik wyrównawczy co powoduje lepsze i szybsze zassanie płynu i wypełnienie nim silnika oraz recylkulacie płynu podczas pracy jednostki,niema co rozpisywać.pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Śro 8:30, 28 Gru 2005    Temat postu:

globi napisał:
.... następny temat to taki że w układach wysoko ciśnieniowych czyli nowych pojazdów do pompy producent podłancza zbiornik wyrównawczy co powoduje lepsze i szybsze zassanie płynu i wypełnienie nim silnika oraz recylkulacie płynu podczas pracy jednostki,niema co rozpisywać.pozdro


Skożystam z okazji... mamy ostatnio mały problem z Mazda MX-6 właściciel twierdzi że zbyt bardzo "pęcznieją" węże od chłodnicy... silnik niby nowej generacji (V-6) a podobno ma układ chłodzenia nisko ciśnieniowy... wiecie może cos na temat tego silnika?? jest to 2.5l V-6 ( KL ).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Śro 10:41, 28 Gru 2005    Temat postu:

Ten gość to ja. A więc w końcu ta nagrzewnica dostaje płyn w od pompy, a oddaje zimmny do bloku. I coś dziwnego z tym forum, daje się pisać nie zalogowanym? Da się to zmienić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czaroodziej




Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: w-wa

PostWysłany: Sob 16:15, 31 Gru 2005    Temat postu:

magic napisał:
Ten gość to ja. A więc w końcu ta nagrzewnica dostaje płyn w od pompy, a oddaje zimmny do bloku. I coś dziwnego z tym forum, daje się pisać nie zalogowanym? Da się to zmienić?


Da się... chyba już gdzies pisałem... trza wejsc w administracje... zażądzanie - fora -zezwolenia i tam pozmieniać na wszystkich pod forach na pisanie i w odpowiedziach na zarejestrowany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mały- Opel Fan




Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WuWuA

PostWysłany: Sob 15:36, 21 Sty 2006    Temat postu:

Co do ogrzewania. W zeszłym tygodniu wyciągnełem nagżewnice z manty i wziołem do domu zeby ja przepłukać. Wyleciało z niej kupe szlamu, śmieci. złożyłem napoczątku nieodpowietrzyłem to było słabo ale potem odpowietrzyłem i przez chwile było ciepło wręcz aż gorąco czyli tak jak powinno być. Ale następnego dnia juzspowrotem było tandetne ogrzewanie. wyjołem kolejny raz żeby ją przepłukac i znów było tyle samo śmiecii szlamu. Wniosek bierze sieto z silnika Question Jak to dokładnie wyplukać z silnika ale tak żeby nic tam już niezostało Question Wiem ze cza napuścić kwasku cytrynowego z octem bo już tak robiłem i kupe śmieci wyleciało płukałem silnik wodą z 4 razy aż nic niewylatywało z silnika. To było koło pażdziernika. A teraz jeszcze z kąś sie to odkleiło i pływa sobie i zatyka mi nagrzewnice Evil or Very Mad Może podłaczyć szlałf z wodą pod dolne wyjście z bloku Question Ma ktoś jakis pomysły Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magic




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty

PostWysłany: Pon 9:10, 23 Sty 2006    Temat postu:

Dokładnie tak. najpierw wrzucasz do układu chłodzenia kwasek, sodę, albo takie tabletki do czyszczenia czajników (do kupienia w AGD), rozgrzewasz silnik, studzisz,a potem płuczesz wodą ze szlaucha, az do oporu. I tak wiele razy, co najmniej cztery, a potem możesz miec nadzieję, ze coś się polepszy.[/code]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MANTA-TUNERS.PL Strona Główna -> HYDE PARK Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin